Wkuno

Hvordan lage en flipbook

Flipbooks er så kult! De er som din egen personlige film eller lysbildeserie. De er også aa fin måte å ha det gøy og lære hvordan animasjonen fungerer, også! De kan være dumt, kan de være gjennomtenkt, og de kan være fantastisk. Vi viser deg et par måter å lage din egen flipbook, og noen ideer for hva gjør med dem. Du vil ha timer med underholdning, og mye latter gjør dem. Her er hvordan du gjør det:

Trinn

Hvordan lage en flipbook. Hold huskelapper eller notepad sammen.
Hvordan lage en flipbook. Hold huskelapper eller notepad sammen.
  1. 1
    Få en papirbunke. Du kan bruke notatblokker, post-it-lapper, bærbare papir, skriver papir, eller til og med hjørner i en bok (sørg for at den er din)! Tynt papir er generelt bedre, så det er mye lettere å "snu". Tykkere papir vil gjøre i en klemme, men din flip vil trolig være jerky eller sakte.
    • Hvor mye papir trenger du? Jo flere bilder (sider) per sekund din flipbook har, jo mer realistisk bevegelse av tegn eller gjenstander være.
    • Filmindustrien har vanligvis mellom 24 og 30 rammer hver og andre som ville være mye tegning, selv for en tre-sekunders flip! For en flipbook, vil et sted mellom 5 og 15 bilder per sekund fungere fint.
  2. 2
    Velg ditt emne. Start med et design eller tegn som du vil animere. Du trenger ikke å være en stor artist, og din flipbook kan være om noe du liker. Dine hovedpersonene kunne være stokk tall, mennesker, dyr, eller noe du ønsker å se flytte for eksempel en bil, et fly, en båt, etc.
    • Livløse objekter kan fungere godt som flipbook også, noe så enkelt som en sprettende ball kan være et mesterverk.
    • Flipbooks trenger ikke å være animert, du kan bruke bilder i tillegg. Bruk fantasien!
  3. 3
    Hold huskelapper eller notepad sammen. Hvis du skille dem, kan det hende at flipbook ikke fungerer eller kanskje til og med falle fra hverandre.
  4. 4
    Finn helt nederst ark av puten. Tegn figuren eller objektet her først. Bruk blyant slik at du kan slette feil. Du kan skissere dine blyantstreker i pennen hvis du ønsker å gjøre det mer synlig senere.
    • Du kan også starte på toppen ark, men det vil gjøre det vanskeligere å oppnå jevn animasjon siden du ikke vil være i stand til å referere eller spore foregående bilde.
    • Du kan legge til en bakgrunn også, hvis du ønsker det. Det kan være en statisk scene, som et hus eller noe som ikke beveger seg fra bilde til bilde, eller det kan være noe som beveger seg for-lignende skyer, eller et fly.
  5. 5
    Slå til neste "ramme" (neste ark fra bunnen). Du bør være i stand til å se den opprinnelige tegningen gjennom arket. Hvis ikke, kan papiret være for tykt eller dine linjer for lys, så starte på nytt, så det er viktig at du kan se gjennom akkurat nok til å få en relativ idé om hvor de skal trekke objektet.
    • Hvis motivet kommer til å være i bevegelse, tegne det på en litt annen plassering denne gangen.
    • Hvis ikke, tegner det på nøyaktig samme sted.
    • Større endringer i faget vil fremstå som raskere bevegelse når du snur. Mindre endringer vil virke tregere.
  6. 6
    Gjenta prosessen. Hold tegning tegnet eller objekt over og over før du går tom for lysbilder. Hver gang gjøre små justeringer slik at karakteren eller objektet er i ferd med å endre posisjon eller flytte. Hvor mye du vil at bevegelsen er opp til deg, men du bør planlegge hver bevegelse i henhold til mengden av sider du har, slik at du kan passe farten i.
  7. 7
    Prøv det ut! Test sluttresultatet for å se om du har en animert figur eller objektet du vil. Hvis det ikke synes å endre mye, gå tilbake og gjøre noen endringer for å øke følelsen av animasjon.
    • Når du er fornøyd med det, kan du skissere sidene i markør for å gjøre det lettere å se.
  8. 8
    Vær kreativ. Det er mange ting du kan gjøre med en flipbook. Begynn i det små, kanskje med en sprettende ball, eller en frowny ansikt som blir til et smilefjes. Du kan også utvide på noe du startet, og gjøre det noe annet.
    • For eksempel, hvis du startet med en sprettende ball, kan du gå over det igjen, og legge til armer og ben og et ansikt som "spretter ut" hver gang ballen spretter.

Metode 2: bruke datamaskinen

  1. 1
    Åpne et grafikk program. Noe som Photoshop, Elements, GIMP, eller et annet grafikkprogram som har lag.
  2. 2
    Opprett et nytt dokument. for å gjøre det "sticky note" størrelse, gjør dokumentet 800 piksler torget, og 300 dpi slik at det vil se bra ut.
  3. 3
    Sett bakgrunnslaget til hvit. Hvis du vil, kan du også trekke inn en statisk bakgrunn på dette laget som skal vises i hver ramme.
  4. 4
    Lag et nytt lag. Dette vil være den første "side" av flipbook. Vi vil bruke en enkel ansikt tegning for dette eksemplet, og flytter den fra et alvorlig ansikt til et lykkelig ansikt.
  5. 5
    Duplisere det første laget. Når du er ferdig å tegne på Layer 1, kopiere den, og deretter sette opacity av Layer 1 til 20%. Det vil dukket nedtonet, noe som gjør det lett å se tegningen på neste lag.
  6. 6
    Klikk på det nye laget. Viske ut de delene av det første laget du ikke ønsker å beholde, og trekke i nye stillinger for disse elementene. I dette eksempelet, slettet vi øyenbrynene, elever, og munnen, og gjort små endringer i hver.
  7. 7
    Duplisere det nye laget. Gjenta prosessen med å slette de bevegelige elementer, og tegning i neste trinn i bevegelse inntil du når den endelige rammen.
    • Når du er ferdig med din sporing, må du sette opacity av alle lag til 100%
  8. 8
    Lag en flipbook! Det er et par måter du kan slå din tegning i en flipbook. Den første er å lage bare ett lag om gangen (pluss bakgrunnen) synlig, skrive den ut, og deretter bytte til neste lag. Når du har alle bildene som skrives ut, klippe av overflødig papir, stifte sidene sammen, og vende.
    • Trimming av papir er et viktig skritt, best oppnås med en papir kutter, ikke saks. Du vil ønske hver side til å stille opp nøyaktig på "flippe" kanter, slik at flips arbeid.
  9. 9
    Lage en film! Istedenfor å bruke papir for å lage en flipbook, kan du være i stand til å lage en liten mini-film. Hvis tegneprogram har muligheten til å lage animasjon, sjekk ut brukerhåndboken for den beste måten å oppnå dette, men den grunnleggende prosessen er dette: å skape en ramme for hvert trinn i animasjon, og slå på bare de lagene du ønsker synlig for denne rammen.
    • I dette eksempelet aktivert vi bakgrunnslaget for hver ramme, og sette hver ramme til en enkelt andre lag: Lag 1, lag en kopi, lag en to eksemplar, etc.
    • Still ditt løkke teller som ønsket én gang, 10 ganger, uendelige-uansett hvor lenge du ønsker å nyte din animasjon.
  10. 10
    Eksportere flipbook. Når du er ferdig, kan du bruke eksport funksjon og lagre flipbook som en videofil som du kan sette på YouTube for verden å se!

Tips

  • Tegn din flipbook med blyant først. Du kan alltid skissere i pennen senere. Bare husk at du ikke kan slette penn.
  • Jo flere lysbilder per sekund du har, jo mer realistisk filmen være.
  • Husk at ved å starte på bunnen, får du et bedre inntrykk av hvor de skal trekke bildene dine.
  • Du kan bruke en telefonbok å lage lengre flipbooks. Bare sørg for å enten skrive på grensen av sidene, eller bruke en svart markør på toppen av sidene.
  • En måte å bevare din flipbook (og kjøre selv helt sinnsyk) er å fotografere hver side på en slik måte som lar deg sette dem mer eller mindre, i likhet med en stop motion.
  • Du kan starte på toppen hvis du ønsker, men vil kanskje være vanskeligere.

Advarsler

  • Sørg for å bruke papir som ikke slites ned i en hast.
  • Din flipbook kunne slites ned med bruk og begynne å "hoppe".
  • Aldri trekke film med klistrelapper som er atskilt.
  • Aldri trekke i pennen først.