Wkuno

Hvordan mime

Mime er en av de eldste formene for teater. Mimeartister handle ut en serie med historier ved hjelp av bare kroppen sin, uten å snakke. Her er hvordan du kommer i gang å bli en mime.

Trinn

Hvordan mime. Kle seg som en mime (valgfritt).
Hvordan mime. Kle seg som en mime (valgfritt).
  1. 1
    Kle seg som en mime (valgfritt). Hvis du ønsker å kle seg ut som en mime, prøv:
    • Iført mime makeup. En mime er umiddelbart identifiserbare av hans eller hennes makeup-hvitt fett maling over ansiktet (men ikke på halsen), tykk svart eyeliner med stiliserte "tårer" kjører til ca midt på kinnbena, mørke malt på øyenbryn, og svarte eller mørk rød leppestift. Du kan også prøve små sirkler av lys rosa blush for en lykkelig eller jentete mime.
    • Iført en mime drakt. Alvorlige mimeartister kan ikke bære den klassiske "drakt" lenger, men det er en lett gjenkjennelig Halloween eller fest drakt. Finn en svart-hvitt horisontalt stripete skjorte, gjerne med en båt hals og trekvart ermer. Bruk mørke bukser, svarte bukseseler, hvite håndleddet lengde hansker og en svart bowler hat å fullføre utseendet.
  2. 2
    Bruk kroppen til å snakke. Snakker eller munn ord er unødvendig under miming. I stedet bruker ansiktsuttrykk, gester og holdning å gjøre det "snakker".
    • Bruk et speil (eller et publikum) å vurdere hvilke bevegelser som er mest vellykket i å formidle følelser, holdninger og reaksjoner. En full-lengde speil er en nødvendighet for nybegynnere, men husk speilet er en venn du må etterlate på ytelse gang.
    • Et videokamera, hvis tilgjengelig, er en annen uvurderlig verktøy.
  3. 3
    Begynn med grunnleggende mime teknikker: Det er noen ganske grunnleggende leksjoner som de fleste mimeartister starter med..
    • Dyrke din fantasi. Bruke fantasien kan ikke understrekes nok i å skape illusjoner. Viktigst er for en mime å virkelig tro på illusjonen er ekte. Naturligvis mer ekte illusjonen er for mime, jo mer realistisk blir det for publikum. Dette kan oppnås gjennom praksis. For eksempel, late veggen er reell. Se veggen i forskjellige farger. Føl veggen i forskjellige teksturer dvs. føler det grovt, glatt, vått, tørt, kaldt eller varmt. Bruke de samme teknikkene mens praktisere alle illusjoner. Du vil også finne at kroppen reagerer naturlig til illusjonen om du er overbevist om det er ekte.
    • Dra nytte av et fast punkt. Dette kan være mer ofte referert til som "pointe fixe ', men det er rett og slett den originale franske ordlyden i' bestemt punkt. ' Dette er en utrolig enkel idé: De mime lokaliserer et punkt med kroppen hans, og da holder det urørlig i verdensrommet. Denne teknikken er grunnlaget for alle illusjoner en mime kan opprette.
    • Legg linjer til faste punkter. Linjen bygger på Fixed Point, først, ved å legge en ny fast punkt i rommet. Hva gjør dette til en unik tekniske ferdigheter er det ekstra vanskelig å holde to punkter samme relative avstand fra hverandre. Dessuten blir den relative avstand mellom de to punktene i definisjonen av denne 'konstruksjon blokk'. Som sådan kan den bli linjen 'un-fiksert "så lenge som de to punktene opprettholdes jevnt i deres forhold til hverandre. En god anvendelse av dette konseptet er "mime veggen '.
    • Lag en dynamisk linje. Mens the Line ikke bruk makt på sine poeng, legger den dynamiske linjen som element. Dette er ideen anvendt til 'å trekke i tauet', men den kan brukes til praktisk talt en hvilken som helst bruk av makt i en illusjon. Hemmeligheten til dette konseptet synkroniserer virkningen av en imaginær kraft i hele kroppen. I så måte dyanamic Line er egentlig en forståelse av fysikk anvendt på menneskekroppen. Dette kan virke komplisert, men du kan få en følelse for det veldig enkelt: Finn en vegg og plassere begge hendene på den på ca skulderhøyde. Trykk lett inn i veggen med hendene. Som du skyver prøve å føle hvor trykket bygger seg opp i kroppen din. Du skal føle press i hendene, selvfølgelig, men du bør også føle litt spenning i skuldre og hofter. Hvis du ikke kan føle noe, forsiktig øke trykket før du gjør. Også prøve ulike stillinger og føle hvordan de endrer presset i kroppen din. Dynamisk linje oppfordrer minnet av krefter som de i ovennevnte øvelse for å skape realistiske illusjoner av imaginære styrker.
    • "Manipulere" plass og materie. Dette er en fancy uttrykk for å "lage ting ut av løse luften". Dette er det mest kompliserte teknikk for å forklare fordi det gjør bruk av mange av elementene fra de tre foregående. Det er best tjent med et eksempel illusjon: dribling en basketball. Med bare en hånd, imiterer mime mye av ideen bak Dynamic Line, men med bare én hånd, han bruker bare ett poeng. I stedet for to poeng, forvandler mime hans gjenværende punkt i en figur: en avrundet håndflaten med fingrene forsiktig krøllet over det. Denne formen definerer 'space' der illusjonen eksisterer og lar basketball, den "saken", for å eksistere i illusjonen. Space / Matter Manipulation kan brukes til å opprette et ubegrenset antall objekter, figurer, eller hendelser ved å benytte dette prinsippet.
  4. 4
    Grab et tau. Later til å ha et tau dingler foran deg og forsøke å klatre den.
    • Skyv ned og klatre tilbake opp for best effekt. Når du når toppen, tørker svetten av pannen din. Klatring et tau er en svært vanskelig illusjon hvis det gjøres riktig. Forestille seg og føler hele kroppsvekten. Hvis du er virkelig klatring et tau, vil musklene dine strekke og sil. Ansiktet ditt vil grimase i smertefulle forsøk. Tørke svette fra pannen din vil være en naturlig reaksjon. Hvis du aldri har klatret en skikkelig tau, gjøre det med tilsyn i en polstret gym. Gjør mentale notater av dine handlinger og reaksjoner, selv om mange illusjoner ikke kan gjøres med den eksakte bevegelser som brukes i virkeligheten, bør den mentale holdning (aka fantasi) være den samme som the real thing. (Se første tone nedenfor under "Advarsler" og sørg for å varme opp før du prøver denne illusjonen.)
  5. 5
    Later til å være i en boks. Hvis du er i en usynlig boks, kan du trykke luften ut foran deg med hendene, først håndflaten og deretter fingrene. Opptre som om du prøver å finne en vei ut av denne usynlige boksen ved å identifisere sine hjørner og sider. Kjør en hånd på tvers av "kantene" av din imaginære boks, som du prøver å finne lokket og veien ut. Hvis du vil, kan du til slutt finne lokket og snu den åpen dramatisk med begge armene, i en triumferende gest.
    • Klatre opp en stige. Vise klatring en stige, ta på imaginære stige sprosser går opp i luften. Plasser ballen av en fot på bakken, som du ville sette den på en stige trinn. Trekk ned på trinnene (holde hendene flytte sammen!) Når du går opp på tærne, og deretter slippe ned med motsatt fot nå "på et trinn." Alternative føtter og hender hver gang du "klatre". Hold fokus oppover, som om du var ute på det sted som du er klatring. (Hvis det er en høy stige, ser nedover sporadisk for komisk effekt - tilt hodet sakte og forsiktig, akkurat nok til å se nedover, og ser frem raskt, med et uttrykk for alarm) Gjør bena gjør de samme bevegelsene som om din føtter var klatrer opp en skikkelig stige.
    • Gjøre "lean". Later til å være skjev mot en lyktestolpe, vegg eller en teller. Det kan høres enkelt, men tar ganske mye styrke og koordinasjon for å "helle" på ingenting. Den grunnleggende lean har to deler. Begynn med føttene om skulder-bredde hverandre.
    • For den øverste delen: Hold armen litt vekk fra kroppen din, med albuen bøyd slik at underarmen er parallell med bakken og hånden (håndleddet avslappet litt) er i nærheten av overkroppen din. Nå heve skulderen din når du beveger brystet mot albuen din (holde albuen på samme punkt i rommet!).
    • Den nederste delen: på samme tid, bøye kneet litt, tar vekten på den bøyde ben. Nettoeffekten bør være at albuen er der den er, men det ser ut som om vekten har lagt seg på den imaginære sted hvor albuen hviler. Pass på at du bare bøye benet under den hevet arm. Hold motsatt ben helt rett når dette legger til illusjon.
    • Se deg selv i et speil, eller bruke et videokamera for å se hvor effektiv teknikken er. Det er noen ganger mest effektivt å gjøre denne teknikken tilfeldig, med svært lite overdrivelse i det hele tatt.
    • For en mer aktiv show av skjev, kan loven også innlemme snubler, sklir og mangler lente-on objektet helt.
  6. 6
    Ta på vinden. Lat som det er veldig mye vind og at du har en hard tid å stå opp i det. La vinden buffet du frem og tilbake. For ekstra underholdning, inkluderer en kamp med en paraply som holder vrengemuligheten.
  7. 7
    Mime spise. Det kan veldig morsomt å se en mime av å spise. Later til å være forbruker en veldig slurvete hamburger eller pølse, med alt innholdet skrått ned foran klærne. Tilfeldigvis sprute litt ketchup mot øyet. Eller prøve peeling en banan og deretter skli over på skallet.
  8. 8
    Gå i stedet. Ett av ikonene i mime er den stasjonære gange. Det er også en av de mest fysisk krevende bragder. Denne turen reverserer mønster av faktiske walking. Den "etterfølgende" fot i mime gange støtter ikke noen vekt, men den representerer vektbærende foten av en normal gange. Dette er grunnen til at benet skal være rett i illusjonen - det synes å være bærer vekten. Her er hvordan du gjør det.
    • Det er veldig viktig å begynne med en god holdning. Du bør holde magen i ganske tett som det vil være tilbøyelige til å flytte når du ikke betaler oppmerksomhet. Hold skuldrene opp og tilbake - ikke slentre, bør brystet og halsen være oppreist i tillegg - ikke oppblåst ut.
    • Til å begynne, legger hele vekten på ballen på en fot. Dette er din "forward" fot. Bøye kne over frem foten litt som du gjør dette. Med den andre foten (den "etterfølgende" fot) posisjon tærne parallelt med tærne i forward fots. Hold imidlertid etterfølgende foten fra berøre bakken samtidig opprettholde den eneste av etterfølgende foten parallelt med gulvet. Hold denne etappen helt rett.
    • Med din frem foten, sakte senke hælen i bakken og strekke ut benet. Mens du gjør dette, flytter etterfølgende foten bakover mens du holder fotsålen parallelt med bakken og benet rett - du bør føle en intens strekning langs baksiden av låret. Skyv den etterfølgende etappe så langt tilbake som du kan samtidig opprettholde alle de ovennevnte kvaliteter, og din balanse.
    • Når den etterfølgende foten er så langt tilbake som det kan gå, bringe den tilbake til parallelle med frem foten. Prøv å plukke opp hælen på etterfølgende foten først, som et naturlig steg. Bøye benet som du tar den etterfølgende foten frem.
    • Nå lander med ballen av etterfølgende foten. Hvis du ser på føttene, er de nå i en eksakt motsatte av sin startposisjon. Den "forward" fot er nå i "etterfølgende" posisjon og vise versa.
    • Overgangen av vekt mellom disse føttene er den mest avgjørende del av illusjonen! Du må problemfritt overføre vekt fra tidligere "forward" foten til den nye "forward" fot. Samtidig, må du løfte den nylig frigjort foten og begynne etterfølgende det bak deg. Dette vil ta ganske mye trening for å mestre.
    • Med all aktivitet i føttene, ikke glem å bevege overkroppen! Sving armene slik at den fremre foten er alltid opposisjon til din fremover hånd. Også, inhalerer når du løfter bakre foten for å komme frem, puster som du skyver etterfølgende foten tilbake.
    • Hvis du ikke ta med etterfølgende foten tilbake til parallelle med frem foten, kan du bare overføre vekt til det og begynner moonwalking!
  9. 9
    Gjør mime interessant. Du kan gå for en one-off latter, eller du kan prøve å heve mime til en høyere kunstform. Hvis du oppretter en historie fra mime din, vil du være å engasjere målgruppen og gi ekte kunstnerisk resonans til kunsten miming. Tenk i forkant av en "tale" du ønsker å fortelle. Husk at mime kan være svært vakker og flytte hvis det gjøres bra. Å ta noen av eksemplene ovenfor:
    • Det er en vindfull dag (vind / paraply mime), og du ønsker å gå til hamburger stand hvor du møter en venn som har en katt stakk opp i et tre. Din venn ber deg om å klatre i stigen for å redde katten (stige mime). Når du vender tilbake katten (mime holder en sprellende og utakknemlig cat), behandler din venn deg til en hamburger (slurvete, ketchup mime), og akkurat som du lar, du unnlater å legge merke til et bananskall liggende på bakken.
    • Hvis du ønsker å mime noe mer alvorlig, vedta en stemning med klærne, sminke og belysning. Tenk ut en alvorlig fortelling på forhånd. For eksempel kan du ønsker å sette fokus på de hjemløse sover ute i kulda om vinteren. Male på et trist ansikt, slitasje fillete klær og bruk dempet belysning. Tenk gjennom en historie som gjør at du kan mime stampet fortvilelse som hjemløs person søker ly for natten. Mime sette opp en sovende plass under en bro med bare en pappeske for en seng. Mime skjelving og manglende evne til å sove godt. Prosjektet tristhet å gjenspeile situasjonen for denne personen.

Mer informasjon

  • Det feires sirkus og teater artister som har lyktes i å omfavne og kombinere ulike disipliner av mime og klovning til stor effekt. Joseph Grimaldi, far til engelsk Pantomime teater på slutten av 1700-tallet, brukte komisk mime og patter sanger å etablere sin varig arv.
  • 200 år før det, uklare linjene mellom klovner og mime så vel i den store tradisjonen av Commedia dell arte og det er aksjeselskaper som spredt over hele Europa etter å ha blitt utestengt av den romerske kirken. Vår månen møtt fransk mime Pierrot har en sterk komisk avstamning i den italienske Comedy tegnene Gian Farina, Peppe Nappa og Pedrolino. En kunstform som sterkt påvirket verkene til Shakespeare, Moliere, og Lope de Vega for å nevne noen. Populariteten til denne kunstformen hadde holdt ut i over tre hundre år på tvers av mange nasjoner.
  • Det 20. århundre har også et vell av artister som feiret sine ferdigheter som en klovn mime. Fra sirkuset feltet, kan man sitere den sveitsiske klovn Grock, den legendariske Lou Jacobs & Otto Griebling fra Ringling Bros samt Leonid Yengibarov, og Anotoly Nikulyn fra sovjettiden av Moskva Circus. Som klovner, kunne de omfavne sine målgrupper i pantomime alene.
  • Fra teater, musikk hall, film og fjernsyn, er det vanskelig ikke å falle under spell av Bert Williams, Chaplin, Keaton, Stan Laurel, Harpo Marx, Red Skelton, Marcel Marceau, Georges Carl og Dick Van Dyke. Deres innflytelse kan lett sees i dag i de berømte kunstnere fra New Vaudeville Movement.
  • Penn & Teller, Bill Irwin, David Shiner, Geoff Hoyle, Robin Williams, og John Gilkey er gode eksempler for aspirerende mimeartister og klovner. Jo mer du øver på disiplin, jo før du begynner å omfavne andre teknikker i mime og klovning å lokke fram latter.

Tips

  • Denne artikkelen tar bare én bestemt stil av mime - 'stil mime "eller" illusjon mime'. Det er hundrevis av andre skjemaer som har liten eller ingen likhet med Marcel Marceau eller Charlie Chaplin.
  • En veldig god mime artist er svært ettertraktet på områder som teater, film og sirkus. Tenk på Cirque du Soleil og science fiction-filmer, hvor pantomimikere kan uttrykke følelser uten ord og skape en bro mellom våre menneskelige forventninger og de ​​av Dreamworld og andre-wordly manifestasjoner.
  • I stedet for hvite ansikter, hadde gamle mimeartister masker eller enkel scene make-up.
  • Hvit sminke slitt av mimes er faktisk lånt fra klovnens tradisjon. Den brukes i begge tilfeller å understreke karaktertrekk og uttrykk slik at de kan sees tydelig på avstand. Den hvite make-up var opprinnelig ment å uttrykke en enkel, uskyldig karakter. Mime make-up tradisjonen har kommet til å bruke mer stiliserte symboler, mens på samme tid forenkle fargevalg og linjer.
  • Selv mime kan virke tegneserieaktig, ikke vær redd for mer alvorlige tema. Mest kjente mimeartister, inkludert Marcel Marceau og Charlie Chaplin, i hovedsak utført som modig, men ynkelige tegn (Bip og Landstrykeren, henholdsvis).
  • Mange mime-utdannede personer nå opererer under begrepet "fysisk teater" for å unngå det sosiale stigma som mime ofte inspirerer dag. De fleste av disse kunstnerne bruker ikke tradisjonelle mime kostymer eller make-up.
  • Pantomimikere er kjent for å bruke blank hvitt ansikt make-up med svart skisserte øyne og andre ansiktstrekk å overdrive følelser. En svart og hvit stripete topp, hvite hansker og en svart flosshatt er også funksjonene til en tradisjonell mime artist kostyme. Dette antrekket og make-up har blitt en tradisjon for mange kjente pantomimikere, inkludert den legendariske Marcel Marceau. Men trenger du ikke å kle på denne måten, faktisk, er det ansett som så klisjé av moderne pantomimikere at flertallet av dem å unngå det.
  • "Mimes må ha kroppene til turnere, sinn av skuespillere, og hjerter av poeter." - Etienne Decroux, "far til moderne mime"
  • Moonwalking og breakdance har lånt fra mime.
  • Hvis du er virkelig interessert i å forfølge en karriere i mime, vurdere å ta en mime kurs med en skole eller dramatiske arts gruppe.

Advarsler

  • Mime kan være svært anstrengende å utføre eller øve. Ikke prøv mime øvelser hvis du har problemer med å trene som normalt.
  • Antagonisme eller frykt mot gaten mime artister kan noen ganger komme ut av kontroll. Utfør aldri på et offentlig sted uten en venn eller manager i nærheten å se på ytelsen.
  • På samme måte som ovenfor, aldri utføre på et offentlig sted uten et trygt sted å trekke seg tilbake til. (Aka en bil, omkledningsrom eller vennlig business - ikke bruke offentlige toalettene.)
  • For å unngå strekk skader, alltid varme opp før du prøver mime øvelser, miming krever så mye smidighet som dans eller skuespill.
  • Ikke forveksle mime med klovning. Mimeartister og klovner representerer forskjellige brorskap av komisk skuespill, og mens de to disiplinene kan virke relatert, i dypet kunne de ikke være mer tydelig.