Skape et bilde så liten som dette vil hjelpe deg å lære å bruke en rekke SketchUp verktøy. Les videre for å lære hvordan du gjør det.
Trinn
- 1Lag en kube i sketchup. Størrelsen spiller ingen rolle. Du kan alltid skalere det ned senere. Størrelsen opprettet for screenshots er 3 meter, som ville være ganske betydelig lanterne. Men hvis du gjør en i det virkelige liv, stokk med de dimensjoner som du trenger.
- 2Bruk forskyvningen verktøyet for å skape et område noe forskjøvet i den ene siden. Dobbeltklikk på nabolandet ansikt å gjenta det.
- 3Bruk push / pull verktøyet og presse ansiktene gjennom til den andre siden. Målet er å ha det indre tomrommet av materialer. Det kan ta noen forsøk på å få det riktig.
- 4Men forsøket ditt kan se, ikke få panikk. Velg hele objektet, høyreklikk, og Snitt med Model.
- Hvis du kan få det til å se ut som dette, er du nesten der.
- 5Høyreklikk på hver blå side, velger du slette og det vil være borte. Gjør dette hele fire ganger.
- 6Klikk på viskelæret og kvitte seg med linjene vist i skjermbildet. Det er fire på toppen og fire på bunnen.
- Sjekk din fremgang med dette skjermbildet.
- 7Bruke sirkelverktøyet, sveve over midtpunktet av to tilstøtende sider. Dette vil tillate deg å finne den eksakte sentrum av lykt for å plassere flammen.
- 8Bruk push / pull verktøyet og heve sirkelen opp nok for hva som ville være en lysestake.
- Med den Offset verktøyet oppretter en annen sirkel inne i den første.
- 9Velg offset verktøyet og opprette en ny sirkel inne i den du nettopp tegnet. Med flyttingen verktøyet, krympe den ytre sirkelen til like utenfor sidene av den indre sirkel.
- 10Skyv den indre sirkelen ned ved hjelp av "gulvet" utenfor sirkelen som en slutning.
- 11I den indre delen av stearinlys holder, bruker offset verktøyet og opprette en annen sirkel. Dette er lyset. Gjenreise det.
- Candle oppreist.
- 12Bruk offset verktøyet og opprette en ny sirkel. Dette er bare mindre enn den du bruker. Presse det ned en liten mengde ved hjelp av Push / pull verktøyet.
- 13Lag en veke. Gjøre de samme trinnene som før, men utlignet sirkel vil være svært liten. Etter at du har opprettet den, heve den litt opp.
- 14Bane til bunnen av lykten. Bruk Offset verktøy for å lage en mindre firkant inne i den.
- 15Hold nede Alt-tasten og bruke farten verktøyet, trekk ut midten torget.
- 16Bane til toppen av lykten, og så gjenta prosessen for å trekke ut toppen av lykta.
- 17Bruk offset verktøyet på nytt, og skape en annen firkant. Løft den opp så mye som du trenger det. Velg de fire øverste linjene av hevet form.
- 18Klikk på S (skala), hold nede CTRL og begrense toppen av plassen, så det ligner på en pyramide. Holde nede CTRL holder innsnevring sentrert.
- 19Bane lykten slik at du ser opp til toppen av det. Ved hjelp av den samme prosessen som du gjorde for å gjøre sentrum av stearinlys holder, lage en liten sirkel i toppen av lykta.
- 20Bruk push / pull verktøyet og skyv den opp gjennom lanterne. Du vil være å skape begynnelsen av ledningen som du vil suspendere lykten fra.
- 21Brukes vekten verktøyet på toppen av sirkelen for å krympe det noe ned.
- 22Bruk push / pull verktøy for å forlenge ledningen ytterligere.
- 23Høyreklikk på prosjektet. Velg Snitt Faces med Model. Dette vil skape kantene på kanten av ledningen ved toppen av lykten.
- Bane til der du først tegnet sirkelen for ledningen. Tegn en strek over det å lukke den, og deretter bruke viskelær for å lukke det.
- 24Klikk på visning >> Flatestil >> røntgen. Dette vil gi deg en x-ray syn på prosjektet. Bli kvitt linjene rundt der ledningen forbinder med lykt.
- 25Høyreklikk på en av de hvite flater, gå til orientere ansikter og alt vil være hvit i stedet for hvitt og blått.
- Male alle de hvite flater en lys nyanse av grått (for lettmetall). Paint ledningen på toppen av lykta en mørkere grå (eller hva fargen du ønsker).
- 26Bruk Frihåndsverktøy å tegne formen av en brennende flamme. Male det gule og flytte den til veke som du opprettet tidligere.
- Hvis du vil, sette glass på sidene av lykten.
Ting du trenger
- SketchUp