Wkuno

Hvordan bli en pixel artist

Pixel Art er en form for elektronisk kunst laget ved hjelp av en datamaskin og en tegning programvare. Det er forbundet med å skape et bilde ved å fylle det inn, piksel for piksel, istedenfor å bruke grafiske verktøy. I denne guiden vil vi bruke MS Paint, tilgjengelig på alle Windows-datamaskin (3.0x og oppover) for å lage dine helt egne pixel bilder.

Trinn

Hvordan bli en pixel artist. Bli kjent med fargene.
Hvordan bli en pixel artist. Bli kjent med fargene.
  1. 1
    Bli kjent med fargene. Farge er en av de viktigste delene av bildet når det gjelder effekt. Selv svart-hvitt-bilder har ulike nyanser av grått, som kan telles som farge. I MS Paint, som i de fleste grafiske programmer, er en avansert fargevelger tilgjengelig. La oss kalle det RGB / HSL-boksen. Så, for å åpne opp RGB / HSL-boksen, bare dobbeltklikk hvilken som helst farge, eller klikk "farger" og velg "edit farger" fra menylinjen. Klikk på "Define Custom Colors". Her ser du seks tekstbokser: Hue, Sat, Lum og rød, blå, grønn. Etter å ha eksperimentert med hver, vil du være i stand til å finne ut hva de gjør. Du kan også endre disse verdiene ved å flytte "target" på rundt en stor farge kartet og ved å flytte den svarte pilen opp og ned, kan du endre lysstyrken på fargen. Eksperimentere med RGB / HSL-boksen og deretter gå videre til neste trinn.
  2. 2
    Lær å spres. Utjamning er en teknikk som blander fargene sammen, noe som gjør dem ser glattere, eller bare lage interessante teksturer. Det finnes tre typer utjamning: Basic utjamning, stilisert utjamning og anti-aliasing. Du vil bare lære grunnleggende utjamning her, men det er lett å lære andre to etterpå.
    • Grunnleggende utjamning er en 2x2 rutemønster som er opprettet utenfor farge for å gli med den andre, lysere farge (eller mørkere) farge. Du kan øve utjamning ved å bruke mer eller mindre til bildet. Se hva resultatet ser ut.
    • Når du mestrer grunnleggende utjamning, kan du gå videre til stiliserte utjamning, som i stedet for et rutemønster, skaper et tilfeldig mønster av prikker som holdes sammen. Den brukes til å lage teksturer og flere effekter.
    • Utjevning brukes på linjer for å gjøre dem mykere. Du vil ikke trenge det i grunnleggende pixel art, men noen ganger kan det være nyttig.
  3. 3
    Praksis skyggelegging og belysning. Når skyggelegging objekter, må du alltid vurdere belysning punktet, eller solen. Når du bestemmer deg for hvor det er, tenk at objektet er i det virkelige liv og skyggelegge det slik det ville være skyggelagt i det virkelige liv. Reduser lum verdien av en farge ved 30 og øke hue med 5 og skygge området i. Deretter spres det så fargene blandes. Nå endrer skyggelagt farge: reduksjon lum verdi med 30 og øke hue med 10. Skyggelegge området innenfor det skraverte området, men gjør det lite, som to piksler eller så. Deretter spres. Nå, avhengig av hvilket materiale du tegner (blanke eller ikke), må du legge inn belysning. Dette gjøres ved å øke opprinnelige farge med 40 eller 50 (avhengig av hva man ser bedre), og tegne en linje eller en liten sirkel motsatt fra de skraverte områdene. Det må være om to piksler unna disposisjon og det skal se ekte. Igjen bruker utjamning å passe det i.
  4. 4
    Tegne strektegninger. Strektegninger er den viktigste delen av objektene: det er disposisjonen. Tenk på et objekt. Deretter zoome inn og trekke objektet, piksel for piksel. Den eneste måten du kan bli flinkere til strektegninger er hvis du øve mye. Nå kan du begynner å fargelegge i bildet ved hjelp av teknikker.
  5. 5
    Lagre ditt mesterverk. PNG og GIF-format er å foretrekke fremfor JPEG fordi de bevare fargene effektivt, snarere enn å skape en "gjørmete" utseende. Mens en BMP ville bevare bildet, betyr det ikke komprimere det hele tatt, og kunne ha en veldig stor filstørrelse.

Tips

  • En fin måte å teste ut pixel art er å finne ut oppløsningen av din mobiltelefon skjermen. Du kan finne ut dette i manualen eller på telefonen nettsteder.
  • Prøv å lage Lør verdier av fargene under 150 fordi over 150, fargene begynner å se for lyse.
  • Du trenger ikke å bruke ms maling for å skape pixel kunst. Du kan bruke programmer som Photoshop, 2 Gimp ELLER for mac. De fleste selskaper som bruker pixel art (for eksempel mobil spill) bruker photoshop rent for hastighet. En fargetone kan brukes over et stykke arbeid heller enn å endre hver enkelt piksel til en annen farge f.eks for vann.
  • Lær fotomanipulasjon. Bruke et bilde du tok deg selv eller få tillatelse til å bruke andres bilde. Lim inn bildet i Paint og gjøre den mindre. Deretter skissere det. Etter det, slette hele innsiden. Re-skyggelegge det så det ser pixelish.
  • Animasjoner kan lages i Photoshop og Gimp, som også kan spilles på mobiltelefoner, msn og blogger.
  • Vær kreativ.
  • Isometrisk pixel art brukes til å gi en 3-dimensjonal visning uten faktisk tre-dimensjonal prosessering. Objekter er trukket 26-30 graders vinkel selv om noen isometriske verk er hentet fra en 90 graders vinkel.
  • Se på andre pixel kunstverk. Lime dem inn i Paint, zoome inn og se hvordan de er laget. Studere dem å lære om nye teknikker, men ikke plagiere.
  • KISS! Hold det enkelt, dum! Hold antall farger til et minimum. Pixel kunst skapes for enheter med lav prosessorkraft slik at mer info i filen, jo vanskeligere enheten må jobbe.