Wkuno

Hvordan bli en datamaskin vitenskapsmann

Å være en datamaskin vitenskapsmann er ikke om programmering, det handler om studiet av algoritmer (en rekke trinn, forstått av noen eller noe, for å fullføre en oppgave i et gitt antall trinn). Mange Computer Forskerne vet ikke programmere i det hele tatt. Faktisk Edsger Dijkstra sa en gang "Informatikk er ikke mer om datamaskiner enn astronomi handler om teleskoper."

Trinn

Hvordan bli en datamaskin vitenskapsmann. Å være en datamaskin vitenskapsmann handler om å lære å være student.
Hvordan bli en datamaskin vitenskapsmann. Å være en datamaskin vitenskapsmann handler om å lære å være student.
  1. 1
    Å være en datamaskin vitenskapsmann handler om å lære å være student. Teknologi endringer, nye språk utvikles, nye algoritmer er utviklet: du må være i stand til å lære nye ting for å holde deg oppdatert.
  2. 2
    Begynn med pseudokode. Pseudokode er egentlig ikke et programmeringsspråk, men det er en måte å representere et program i en veldig engelsk-aktig måte. Den mest kjente algoritmen for deg er sannsynligvis på shampoo flaske: Skum, skyll, gjenta. Dette er en algoritme. Det er forståelig etter deg ("Computing Agent") og har et endelig antall skritt. Eller gjør det...
  3. 3
    Finjustere pseudokode. Sjampo eksempel er ikke en veldig god algoritme for to grunner: det har ikke en betingelse for å slutte på, og det gjør egentlig ikke fortelle deg hva du skal gjenta. Gjenta skummende? Eller bare skylling. Et bedre eksempel ville være "Trinn 1 - Lather Trinn 2 -. Skyll Trinn 3 -.. Gjenta trinn 1 og 2 (to eller tre ganger for bedre resultater) og deretter ferdig (exit)" Dette er forståelig for deg, har en ende tilstand (et endelig antall trinn), og er veldig eksplisitt.
  4. 4
    Prøv å skrive algoritmer for alle slags ting. For eksempel, hvordan du får fra en bygning til en annen på campus, eller hvordan å lage en gryte. Snart vil du få se algoritmer over alt!
  5. 5
    Etter at du har lært å skrive algoritmer, bør programmering kommer naturlig for deg. Kjøp en bok og lese den helt å lære språket. Unngå elektronisk opplæring som de er skrevet av amatører, ikke profesjonelle.
    • Men gjerne å lete etter hjelp på internett. Objektorienterte språk som Java og C + + er "in" akkurat nå, men prosessuelle språk som C og Python er lettere å begynne med fordi de avtale utelukkende i algoritmer.
  6. 6
    Programmering er bare oversettelsen av pseudokode inn i et programmeringsspråk. Jo mer tid før du programmerer du tilbringer planlegging i pseudokode, jo mindre tid du vil bruke skrive og klø deg i hodet.

Tips

  • En tavle er et flott sted å skrive algoritmer.
  • Feltet av informatikk grener ut til mange ulike områder som for eksempel datamaskinen design og utvikling, databaser, datasikkerhet, eller programmeringsspråk bare for å nevne noen. Derfor ville det lurt å fokusere på en en eller kanskje noen få mer hvis de interessere deg.
  • Etter å ha lært ett programmeringsspråk, lære et annet innenfor samme paradigme er enkelt fordi du er fortsatt bare oversette pseudokode til en faktisk språk.