Wkuno

Hvordan spille StarCraft godt med Protoss

Enten du er en veteran eller bare ble introdusert til Starcraft, kan Protoss være et godt løp å spille. Relativt krever mindre detaljstyring enn de andre rasene, inneholder Protoss diverse nyttige enheter og strategier som du kan bruke til din fordel for å beseire motstanderen.

Trinn

Hvordan spille StarCraft godt med Protoss. Lær å håndtere dragoner.
Hvordan spille StarCraft godt med Protoss. Lær å håndtere dragoner.
  1. 1
    Lær å håndtere dragoner. Selv om de kan være klumpete og klønete på trange steder, kan dragoner ta seg av de fleste fiendtlige enheter med relativ letthet.
    • For å øke effektiviteten, oppgradere sine angrep rekkevidde ved Cybernetics Core og sende noen få fanatikere å suge opp skaden.
    • Å håndtere masse Zerglings uten fanatikere, en svakhet av dragoner på grunn av deres eksplosive skade type, har to grupper av dragoner. Når Zerglings angrep en gruppe, har den gruppen løpe rundt den andre gruppen, som angriper Zerglings. Hvis Zerglings bytte mål, gjøre det samme med den andre gruppen. Imidlertid vil en mer erfaren spilleren ha flere enheter og vil angripe begge grupper samtidig.
    • Dragonene kan også "danse" med Vultures vel. Hvis du har oppgradert dine dragoner 'rekkevidde, vil fienden Vultures ta store skader. Men pass opp for Spider Mines, så ta et par Observatører med deg.
  2. 2
    Bruk høye Templars godt. The High Templar kan være den mektigste enhet i Protoss rase, hvis de brukes riktig. Forskning Psionic Storm og oppgradere sin energi kapasitet. Hallusinasjoner er også ganske nyttig i antaste øyer.
    • Bruk Psionic Storm å lamme et angrep kraft. På grunn av sin store område av effekt og store mengden av skade, vil Psionic storm drepe grunnleggende enheter i ett eller to sekunder. Også, kan Høye Templars med oppgraderte energi kapasiteter kastet tre Psionic Storms uten å hvile.
    • Noe annet å merke seg om Psionic Storm er at den utelukker all effekten av rustning.
    • Når du har til å angripe en øy base, kan du bruke hallucinate på skyttelbussene eller dommere for å beskytte dem. Hver Høy Templar kan bruke hallucinate to ganger, slik som gir deg fire eksemplarer per Templar. Åtte hallusinerte enheter vil suge opp alt av anti-luft, som sikrer dine enheter sikkerhet.
  3. 3
    Dra nytte av de naturlig maskering Protoss enheter. To Protoss enheter, the Observer og Dark Templar, er stadig innhyllet, noe som gjør dem ideelle for å spionere eller speiding. Bare vær forsiktig rundt detektorer.
    • Hold et Observer på mulige utvidelse poeng å se på fiendens bevegelser. Hvis du er i stand til å bygge Observatører tidlig nok, kan du faktisk fly dem inn i motstanderens base før han omgir den med detektorer.
    • Mørke templars kan brukes for å angripe tidlige utvidelser som ikke har noen detektorer eller små grupper av enheter. En enkelt Marine kan bli drept umiddelbart med en Dark Templar. Du kan også kaste et par mørke Templars i et angrep kraft for ekstra angrep makt.

Tips

  • Bruk Psionic Storm på områder samlet seg med enheter, for eksempel ressurs noder, eller Overlord gruppert sammen.
  • Hvis du velger å bruke mørke Archons, ved hjelp av Mind Control på en transport slår også alle enhetene inne til din side. Også, hvis du har en kamerat alliert som Protoss ikke, kan du tankene kontrollere hans arbeider, bare en, og du kan gjøre en hel koloni med det. For eksempel, hvis du tankene styre en SCV, kan du bygge bygningen med SCV og du kan min med at SCV. Etter du bygger unit-produserende bygninger, kan du gjøre Terran enheter! Så hvis du tankekontroll en Terran, kan du produsere maks 400 enheter (200 for Protoss, 200 for Terran). Hvis du spiller med tre spillere eller mer, og det skjer at dine allierte er Terran og Zerg, kan du kontrollere Zerg også. Dette vil gi deg en maks på 600 enheter (200 Toss, 200 Terran, og Zerg 200).
  • Bruke Mind Control på en arbeidstaker enhet fra en annen rase (SCV for Terran, Drone for Zerg) vil gi deg tilgang til at rase tre. Det er imidlertid vanskelig å administrere to løp på samme tid.
  • Det er virkelig ikke den beste ideen å bruke Mind Control i et spill, med mindre du bruker den mot en arbeidstaker (SCV, eller Drone, på grunn av sin høye energikostnader og det faktum at det vil tappe DA skjold. MYE mer nyttig (esp. mot Zerg) er malstrøm, mens tilbakemeldinger vil ødelegge enhver enhet med energi.
  • Reavers og High Templars er kraftig mot Zerg, siden Zerg tendens til å masseenheter.
  • Protoss krever mest Vespene gass til å fungere godt, så hvis du har ekstra mineraler, ta et par flere geysirer.
  • Bruk Corsairs mot massed luft enheter. Selv om de bare forholde fem skader per angrep, er deres angrep hastigheten høy og de avtale splash skade. En gruppe på 12 Corsairs vil utslette enhver gruppe av flygende enheter. Hvis du angriper Corsairs / Valkryis med Corsairs, spre Corsairs ut slik at de ikke får splash skade.

Advarsler

  • Når du bruker Psionic Storm, være svært forsiktig for ikke å ha egne enheter under det, som det ikke skjelne venn fra fiende.
  • Vokt dere for Zerg Defilers! Deres Plague evne går rett gjennom enhetenes skjold og skader deres helse direkte. Din Zerg motstander kan ha gravde seg et par Defilers utenfor basen din, i håp om å fange en gruppe av fremrykkende enheter uvitende, så speider før han flyttet troppene dine.
  • Jakte ned fiendtlige Science Fartøy på synet! Deres EMP Shockwave evne vil slå ut alle våre enheter og bygninger 'skjold og energi. Dette er mest ødeleggende hvis du har noen Archons, som har 350 skjold, men bare 10 helse! Hold noen Shield Batterier nærheten.