Wkuno

Hvordan du kan forbedre dine ferdigheter på starcraft

Starcraft er et eldre spill med noen grunnleggende strategier som fungerer godt mot nybegynnere (nye spillere), men krever ingen ferdigheter, og dermed har en tendens til å mislykkes mot erfarne spillere. Dette er en guide på hvordan du finner din egen strategi og forbedre dine ferdigheter.

Trinn

Hvordan du kan forbedre dine ferdigheter på starcraft. Alltid velge en rase som passer deg best.
Hvordan du kan forbedre dine ferdigheter på starcraft. Alltid velge en rase som passer deg best.
  1. 1
    Alltid velge en rase som passer deg best.
    • Terran er den mest mekanisk krevende rase, og de er best for sakte presser og sterkt forsvar og vegg-off. Terran er generelt de mest fleksible i sin bygge, og de har middels enhet kostnad.
    • Protoss er generelt ansett som den enkleste å lære, med en balanse av mekanikk og strategi. Deres enheter er generelt mer kraftige, men også dyrere. De har et middels nivå av hæren mobilitet og kartet kontroll.
    • Zerg er det mest strategisk tunge løp, og derfor er vanskeligere for nybegynnere. De har en meget fleksibel økonomisk struktur med behov for høy kart kontroll og mange utvidelser. Deres enheter er generelt svakere, men mindre kostbart.
  2. 2
    Bygge mye av SCV 's / droner / prober og spre noen over kartet så i tilfelle du blir angrepet kan du bygge en ny base

Strategi

  1. 1
    Tenk hvilke ressurser du har å jobbe med.
  2. 2
    Scout fienden tidlig og stadig. Prøver alltid å vite hva deres plan er.
  3. 3
    Lag en plan du kan endre senere. Victory favoriserer de fleksible.
  4. 4
    Planlegg forsvar hvis du har tenkt å ha noen i det hele tatt, bare i tilfelle motstanderen siv.
  5. 5
    Formulere en plan basert på kartet du spiller på. For eksempel er rushing ikke mulig på en øy kartet, slik plan for noe annet, for eksempel luftangrep eller dråper i stedet.
  6. 6
    Din strategi bør gjenspeile den forventede ferdighetsnivå av motstanderen. Prøver å bygge Battle Cruisers når det er klart du arbeider med en ekspert er en sikker måte å tape.
  7. 7
    Planlegge rundt hvor mye tid du sannsynligvis vil bli gitt for å forberede et angrep eller forsvar. For eksempel er fokus på mineral produksjon og lave bygninger (Gytingen Pool og Hydralisk Den for Zerg) absolutt nødvendig, da poenget er å overmanne fienden med en rask og avgjørende slag.

Trening

  1. 1
    Det er ikke bra å trene på bare én type kart. En god Starcraft spiller må være i stand til å spille mange forskjellige kart mange forskjellige måter.
  2. 2
    En god måte å bli bedre er å spille på iccup. IcCup er en stige og har spill av spillere på samme ferdighetsnivå. For eksempel, vil du vite hva rangere den andre spilleren er (Olympic, A +, A, A-, B +, B, B-, C +, C, C-, D +, D, D-). En god idé er å være kjent med de kartene som brukes på IcCup. De kan finnes på nettstedet.
  3. 3
    Ha kjennskap til grunnleggende out-of-the-box kart fra starcraft som de er nok av en utfordring å holde en spiller fra å bli rusten etter en tid. De mest populære og representative kartene er:
    • In-box/slightly modifiserte kart
      • Challenger
      • Big Game Hunters
      • The Hunters
      • The Lost Temple
      • Sherwood Forest
      • Dark Continent
      • Python
    • I-box kampanjer
      • Prøv de opprinnelige kampanjer i Starcraft å holde improvisasjon ferdigheter opp og i toppform.
      • Prøv de andre kampanjene eske med spillet (under kampanjer).
    • Populære elektroniske kart
      • Zero Clutter
      • Money Money (Raske penger)
    • Populære "Low Money" Maps
      • Python
      • Blå Storm
      • Mistet Temple
      • Andromeda
      • Othello
      • Colosseum
    • Populære Bruk Kart innstillinger (UMS) kart
      • Bunker Wars
      • Utvikler seg
      • Marine Special Forces
      • Bound Maps (Fast Explosion kjører kart; krever høy mengde ferdigheter.)
      • Teamet Defense Maps (Sunken Defense, Cannon Defense, etc.)
      • Golem Madness (Mindre vanlig, men klassisk. Mange andre "Madness" typer eksisterer.)
      • Sniper (skallet, med låser eller ikke.)

Lære å gjøre med hva du har

  1. 1
    Speide dine omgivelser for sårbare terreng (e. G. Forsvar under en ås er dårlig).
  2. 2
    Være klar over hvor mye tid du sannsynligvis vil bli gitt for å forberede. En helt annen strategi er nødvendig for et rush spill enn en no-Rush 15 minutters spill.
  3. 3
    Ferdighetsnivået (r) av motstanderen (e) bestemmer hvilke angrep (s) vil bli vellykket. Angripe en pro med 20 marinesoldater er ikke tilrådelig, for eksempel, mens det kan fungere utmerket godt når vi står overfor en mindre erfaren spiller.
  4. 4
    Bruk dine artenes fordeler og skjule sine svakheter.

Rask oversikt over arter

  1. 1
    Terran
    • : Fordeler:
      • Alle enheter er varierte (selv Firebat har en rekkevidde på 2)
      • Bunkers gi enhetene lengre rekkevidde og mer forsvar
      • Ingen begrensning på hvor du skal bygge bygninger
      • Mobile bygninger
      • Godt priset enheter
      • Noen enheter har personlig Maskering
      • Lockdown: deaktiverer mekaniske enheter
      • Strålebehandling: rettet mot biologiske enheter
      • Nuking
      • Evne til å skape en veldig sterk forsvar, sterke murer og tank linjer
      • Comsat Stasjoner kan enkelt finne innhyllet enheter
      • Evne til å grave kartet
      • Mindre behov for utvidelser
    • : Svakheter:
      • Mekanisk krevende - krever høy APM
      • Alle enheter er varierte, gjør dem sårbare for Mørk Swarm
      • Mobil detektor (Science Vessel) er sårbare og sent i tech stigen
      • Bygninger brenne ned til grunnen når helse er i rød sone
  2. 2
    Zerg
    • : Fordeler:
      • "Tallmessig overlegen og overvelde" game fokus: billige, mange enheter
      • Raskeste tidlig spillet Rush
      • Parallell produksjon av enheter
      • Nesten alle enheter kommer fra en enkelt kilde (larver)
      • Allsidig
      • Mange mobile påvisning fra Overlords
      • Gravende
      • Plague
      • Mørk sverm: Beskytter dine enheter fra varierte angrep
      • Alle enheter er biologisk, og dermed kan ikke låses ned
      • Alle enheter og bygninger sakte helbrede
    • : Svakheter:
      • Strategisk svært krevende, ressursforvaltning vesentlig forskjellig fra de to andre løpene.
      • Enheter generelt svakere individuelt
      • Krav for mange utvidelser
      • Må bygge bygninger på creep
      • Må ofre arbeidere for bygninger
      • Alle enheter er biologisk, slik at alle blir påvirket av Maelstrom og strålebehandling.
  3. 3
    Protoss
    • : Fordeler:
      • Sterke enheter
      • Balanse av mekanikk og strategi
      • Enheter har skjold og rustning
      • Sterk luft og jord
      • Permanent innhyllet enhet: Dark Templar
      • Psionic storm
      • Recall
      • Maelstrom
      • Mind control
      • Bygninger bygget av seg selv
    • : Svakheter:
      • Må bygge bygninger inne Pylon grid
      • Dyreste rase
      • EMP shockwave vil redusere alle skjermer til null
      • Enheter ta opp mye kontrollpunkter.

Kjenn din kartet

  1. 1
    Se etter fienden din først.
  2. 2
    Speide etter ressurser.
  3. 3
    Utforske kartet terreng.
  4. 4
    Arbeid med terrenget, ikke mot den.
  5. 5
    Hold styr på fienden din (ett øye på dem, ett øye på basen).
  6. 6
    Prøv å styre ressursene i kartet som ressursene kan bestemme seierherren.

Micromanagement (micro) og triks

  1. 1
    Vet oppførselen til dine grunnleggende enheter. For eksempel vet at en typisk angrep enheten vil gå etter et mål som har angrepet dem (unntatt arbeidstakere og enheter ute av stand til å angripe et mål).
  2. 2
    Lær responstid for dine enheter, både store arter, og de ​​du kan møte. En fantastisk [trick] utviklet av (navn) i utgangspunktet brukes det faktum at Lurkers kan bare drepe hva deres spines touch, og at Marines / Lurkers angrep ganger, hvis kjent, kan utnyttes.
  3. 3
    Bruk flankerer i dine kamper. Det betyr i utgangspunktet du putter omtrent halvparten av hæren din på frontlinjen og forsvare med den, og den andre kraften vekk fra basen, i stand til å slå de backlines av fiendens angripende hær. Dette er nyttig, fordi enhetene dine (spesielt de med tøffe pathfinding, som dragoner) ikke trenger å danse rundt på backlines fordi de ikke har nok plass til å manøvrere. Det heller ikke la dine fiender flykte fra slaget. Tilgang oppgraderinger er nyttig i å gjøre dette (Fanatikere, Zerglings), og hvis du er Zerg, kan du grave dine enheter på flanken.
  4. 4
    Hvis en enhet blir angrepet, bør du vurdere trekker det til de bakre rekker og kommer tilbake når angrepet er gjennomført til en annen enhet.
  5. 5
    Ikke mist dine styrker hvis angrepet ikke kan være vellykket. Det er godt å sende dragoner å trakassere Terran fiende ved å blokkere eventuelle SCV speiding forsøk eller Vulture gruve trakasserende forsøk, men det blir dumt å la disse dragoner dø på miner eller etter Tanks få sin kraftige Siege oppgradering. Hvis du mister kraft uten å oppnå noe (for eksempel bremse ned sin makro ved å knuse hans forsyningsdepoter / pyloner / Overlord eller drepe en rettferdig andel av sine egne enheter), kan fienden bruke hans seirende makt til å blokkere deg eller drepe deg.

Enkel microing

  1. 1
    Angripe bærere ett om gangen fordi dine enheter vil tendere til å treffe avskjærerne uten veiledning.
  2. 2
    Hvis du har en spell du kan kaste, gjør det - ikke bare vil det skade eller forvirre enheter, det "dreper" falske enheter (hallusinasjoner).
  3. 3
    ALLTID bruke hot-tastene! Hot-keying enheter raskere utrulling deres og gjør dem tilgjengelig på et øyeblikks varsel hvis du trenger dem. The Space Bar sentrerer den siste enheten som hadde en sending, A er angrepet, er H holde posisjonen, er S stopp, osv.
  4. 4
    Attack no masse når det er mulig fordi det er vanskeligere å drepe mange som angriper samtidig enn noen som angriper i spruter, derav viktigheten av hot-tastene (ctrl 0-9 bringer opp ti separate grupper av 12, vanligvis nok).
  5. 5
    Bruk en parasited enhet å speide eller angripe, men holde dem borte fra basen din som fienden kan se alt de gjør. Hvis du spiller Terran, bruker gjenopprette å fjerne parasitten.
  6. 6
    Som med ekte krigføring, bør du angripe fienden på flere fronter, eller i det minste gjøre din fiende usikker på hvor du skal angripe fra. For eksempel kan du bruke parasited enheter for å iscenesette en falsk mindre angrep, mens en annen hæren beveger seg inn på et annet utgangspunkt.
  7. 7
    Koordinere dine enheter slik at sterke, langsomme, eller low-range enheter er i fremre og rask, svake, langtrekkende, eller spell enheter er i ryggen (spell enheter er bedre enn gull, så beskytt dem!).
  8. 8
    Bruk en enkelt enhet for å trekke andre enheter mot hæren din fremfor å sende hele greia til dem. Forsvareren har vanligvis en fordel.
  9. 9
    Bruk holde posisjon, i stedet for å stoppe, som motstandere kan føre dine enheter på villspor.
  10. 10
    Aldri noen gang bare flytte inn i mørke eller ukjente områder. Alltid patrulje eller angrep inn slike steder som fiender kan lure i mørket.
  11. 11
    Bruker staver når det er mulig. Lære sine hot-tastene til å bruke dem raskt og stable ulike staver oppå hverandre, men husker noen spells bare må brukes en gang. For eksempel EMP og Lockdown er stor mot Protoss, men to defensive matriser på en enhet fremdeles legger samme mengde rammet poeng som på den valgte enheten.

Å gjøre god bruk av StarEdit

  1. 1
    Bruk en ukonvensjonell StarEdit-lignende program for å teste kart, som StarEdit out-of-the-box er ganske begrenset hva den kan gjøre.
  2. 2
    Eksperimenter med triggere, verdier og plasseringer av doodads / ressurser, osv.. Å få et inntrykk av hva de påvirker i spillet.
  3. 3
    Del av strategien bør inneholde:
    • Hvor mange gruvearbeidere er optimale for å sikre tilstrekkelige ressurser.
    • Lær optimal plassering for bygninger (Command Center og Refinery etc.).
    • Undersøke de utløser av et kart dersom det er vanligvis spilt som Bruk Kart innstillinger (UMS) for å bestemme en strategi på forhånd.

Timing og atmosfære

  1. 1
    Tid og ta opp dine spill for å se hva fienden gjorde og hvordan du kan forbedre.
  2. 2
    Hold musikk / lyd på et behagelig nivå, et volum for høyt eller for lavt kan være distraherende.
  3. 3
    Ta jevnlige pauser hver time eller så i minst 15 minutter hver. Starcraft er gøy, men for mye kan forgifte din evne til å følge din strategi eller tilpasse til kartet / spillet.
  4. 4
    Snakk med dine allierte gjennom alliert chat.

Hvordan sette alliert chat (AC)

  1. 1
    I spillet, klikker du på (((|))) som ikonet nederst i venstre hjørne av skjermen.
  2. 2
    På alliert chatskjermbilde, sjekk "til mine allierte" for å bruke alliert chat. Å snakke med alle, sjekk "til alle".
  3. 3
    Mens på alliert chatte inne Shift-tasten og trykk enter for å få opp "si til alle"

Diplomati

  1. Prøv å lage minst like mange venner som du gjør fiender. En taktikk er vanligvis mer effektivt i team.
  2. Spesielt i gratis for alle (FFA) spill, vet når det angripende som skjer og prøver å distrahere motstanderen (e) fordi det kan være en god tid til å sette planen i aksjon mens de er borte fra basen sin.
  3. Aldri noensinne sende hele hæren bort fra basen din med mindre det er absolutt nødvendig. De samme triks du kan utnytte på motstanderen vil mest sannsynlig bli prøvd på deg på noen punkt.
  4. Hvis du er alene eller undertall, fortsetter å være sivile fordi det kan være nødvendig å forhandle frem en våpenhvile hvis du taper.

Beskytte mot å bli back-knivstukket

Uunngåelig alle får back-knivstukket minst én gang og mange ganger er det vanskelig å si hvem som vil eller ikke vil back-dolke deg på det kritiske øyeblikket. Her er noen enkle ting du kan gjøre for å bedre dine sjanser for å skape en vinnende strategi for å håndtere backstabbers.

  1. Sjekk dine allierte nøye og se opp for disse symptomene:
    • Overkill så langt som forsvars-og / eller krenkelser (en urimelig stor kraft).
    • Holder til seg selv (backstabbers pleier å være veldig rolig eller ikke svarer).
    • Høy tap-seier posten (mange backstabbers mister etter at de back-stikke, som deres allierte generelt beseire dem).
    • De bygger uvanlig nær deg.
    • Sine styrker beveger seg mot deg under fredstid.
    • Mål synes å være eller er fullført, men likevel seier oppstår ikke (sikkert tegn).
  2. Hvis du oppdager mer enn noen få av disse skiltene, er du mest sannsynlig kommer til å få back-knivstukket. En enkel måte å avgjøre om en alliert er backstabbing deg før de når basen er å la en arbeidstaker nær nok til dem at hvis de un-alliert deg, vil det bli angrepet. Det beste forsvaret mot en back-stikk er å bygge en alternativ base, holde hæren nær, og holde tilgang til Diplomacy vindu (skjelvende hender i nedre venstre hjørne) med en beredskap som gjør at du kan handle umiddelbart. Jo raskere du handler i en slik aggresjon, jo mer sannsynlig er det at du kan vinne.
  3. Be om hjelp fra eventuelle gjenværende allierte, som folk flest er villig til å hjelpe en alliert i fare fra backstabbers.
  4. Hvis du må, holde et "fiender liste" for å unngå å bli en alliert med backstabber igjen. (Mange backstabbers har mange aliaser, dessverre.)
  5. Som en siste utvei, kan du lage en preemptive strike mot en mistenkt backstabber. Vanligvis er dette mislikt, som den første til back-stab er deg. Hvis det er absolutt nødvendig, slåss med full kraft ikke å beseire spilleren, men uskadeliggjøre disse, som å unngå å drepe en uskyldig hvis de faktisk ikke vurderer backstabbing.
  6. Ikke under noen omstendighet, bekjempe ild med ild. (Carriers vs Carriers, osv.) bekjempe ild med vann i stedet. Bruk enheter som mest effektivt nøytralisere angripende styrken på forhånd (best å holde et lager hendig).
    • For høye enheter som speidere, bruk en blanding av speidere og Corsairs å maksimere angrep og splash skade, for eksempel.
    • Bruk enheter som ikke kan bli angrepet eller svakt så når det er mulig (f.eks luft vs tanker).

Advarsler

  • Ikke glem å holde planen hemmelig; glemme å bruke alliert chat er en vanlig feil, vanligvis resulterer i tap av spillet.
  • Hold log-in passordet (er) og CD-key hemmelighet. Din rang og omdømme kan bli svekket hvis noen får kontroll over kontoen din. (De kan også endre passordet permanent, blokkerer deg fra å bruke den.)
  • Starcraft, på strøm, kan krasje i Windows XP som resulterer i dine skjerminnstillinger endret til 256 farger med minimum skjermoppløsning. Det er en ganske stor (flere megabyte) patch tilgjengelig for å korrigere dette, imidlertid.