Wkuno

Hvordan å spore et bilde ved hjelp av photoshop

Hvis du elsker å lage strektegninger, men er calligraphically utfordret, ta hjertet: Photoshop gjør det enkelt for dere lage feilfrie strektegninger ved å spore. Vi viser deg hvordan du kan ta et eksisterende bilde og lage din egen versjon som du kan tilpasse, endre og forbedre for deg selv! Metodene her vil fungere på både PC og Mac, og alle versjoner av Photoshop (eller grafikk program som støtter Bezierkurver).

Trinn

Hvordan å spore et bilde ved hjelp av photoshop. Åpne et bilde du ønsker å spore.
Hvordan å spore et bilde ved hjelp av photoshop. Åpne et bilde du ønsker å spore.
  1. 1
    Åpne et bilde du ønsker å spore. For praksis, kan du ta et bilde du vil fra Internett, skanne noe selv, eller å følge med denne veiledningen bruker vår sample image ved å Kontroll-klikke. (Kommando-klikk på Mac). Lagre bildet til datamaskinen, der du kan finne den lett.
  2. 2
    Åpne photoshop. Sjekk grensesnittet for å sørge for at både Layers vinduet og Paths vinduet er synlig.
  3. 3
    Det er to måter å gjøre det neste steg, som er å plassere bildet på toppen av en vanlig hvit lag:
    • Lag en ny tom fil i Photoshop (eller et annet bilderedigeringsprogram som støtter Bezierkurver).
    • Still inn bildestørrelsen for å matche det bildet du har valgt å spore. For denne opplæringen, angi bildestørrelse til 5 "x 7" på 300 dpi, med en hvit bakgrunn.
    • Åpne din valgte bildet. Det vil vises som et andre lag som heter "1 Layer", over laget som heter Background.
    • Dobbeltklikk på miniatyrbildet i Lag-vinduet, og i den resulterende dialogen, endre navnet til "Original bilde».
  4. 4
    Prøv denne alternative metoden når det er nødvendig. Åpne det opprinnelige bildet i Photoshop uten å lage et nytt dokument først. Dette er nyttig når du ønsker å fange størrelse og dpi av originalen, selv om det tar et par ekstra skritt for å forberede seg.
    • Høyreklikk på bakgrunnslaget miniatyr, og velg Lag fra bakgrunnen... I dialogruten som vises, endre navnet til "Original bilde».
    • Lag et nytt lag ved å klikke på "Opprett et nytt lag" knappen.
    • Dra det nye laget slik at den er under lag "Original bilde».
  5. 5
    Klikk for å velge lag "opprinnelige bildet." Endre tettheten av originalbilde til 50% eller så. Dette vil "grå ut" bildet gjør dine nye kopier linjer lettere å se.
  6. 6
    Velg zoom-verktøyet (Z). Klikk og hold i midten av bildet du vil zoome inn på, og beveg musen for å justere størrelsen.
    • Det spiller ingen rolle hvor fuzzy den opprinnelige kan være, siden du lage din egen nye kunstverk og bare ved hjelp av det opprinnelige bildet som en veiledning. Men hvis den opprinnelige er svært liten, kan det være lurt å skalere det før du kopi (bruk Bilde | størrelse med "sampling" sjekket).
  7. 7
    Klikk på stier kategorien. Lag en ny bane ved å klikke på "Opprett ny sti-knappen nederst i Paths vinduet. Dobbeltklikk på det, og gi det nytt navn. Vi har kalt det "Fishy" i dette eksemplet.
  8. 8
    Velg penn verktøyet (P). Bruk pennen til å spore de viktigste linjene fra det bildet du ønsker å kopiere, som følger:
    • Spore den primære bildet. For vårt eksempel, starte der halen blir med kroppen. Klikk og hold der for å skape et forankringspunkt, deretter dra musen mot finnene. Kontrollpunkter spretter ut fra klikk plassering. Slipp musen om hvor vist her:
    • Lag en andre forankringspunkt under ryggfinnene, og dra mot høyre, som vist. Nøkkelen med oppsporing er å bruke så få ankere som mulig, for de jevneste linjene.
    • Vær oppmerksom på at når du oppretter disse ankerfester, vil du se Bezier kurve mellom dem. Til slutt ønsker vi at denne kurven skal matche omrisset av tegningen, men det er ikke nødvendig å få det perfekt på første pass. Det er enklere og raskere å rydde opp linjene ved å bruke Direct Selection verktøyet, som vi vil dekke under.
    • Legg til et nytt ankerpunkt på tuppen av nesen, og en annen hvor nesen blir smilet. Du vil merke på dette punktet at du kan fullføre smil, eller fortsette å tegne kroppen. Vi kommer til å fortsette som beskriver kroppen, men som du kan se, er det en skarp sving mellom smil og resten av kroppen. Å bryte Bezier kurve på dette punktet, Alt-klikk (Tilvalg-klikk) på venstre kontrollpunktet. Markøren vil slå inn i en omvendt V. Trekk den ned kontrollpunktet slik at linjen linje med kroppen:
    • Fullfør tracing hoveddelen av fisken. For å gjøre svært trange hjørner, for eksempel midt på halen, klikker du en gang i stedet for å klikke og dra.
    • Å stenge av kroppen banen, klikker på den opprinnelige forankringspunkt. Ikke bekymre deg hvis enden ser helt feil: vi vil fikse det etter at vi er ferdig med å fylle ut detaljene.
    • Å holde alle veier på samme bane lag, fjerner du merket, deretter velger den samme banen før du fortsetter. For å opprette en ny bane lag for hver del, fjerner du merket sti, deretter begynne å tegne med pennen verktøyet. En ny vei, med tittelen Work Path, vil bli opprettet. Pass på å dobbeltklikke på banen og endre det før du fortsetter-arbeid stier er bare midlertidig.
  9. 9
    Legg detaljene. Først bruker de samme teknikkene for å klikke, dra og bruk av Alt (Option) for å bryte kurvene, spore opp de beste finnene først at banen "Fishy" er valgt, og deretter legge finnene:
    • Fortsett å bruke den samme prosessen, for å legge de to nederste finnene, smilet, øyeeplet, og eleven, før hele fisken er skissert.
  10. 10
    Rydd opp kurvene. Sjansen er, blir Bezier-linjene ikke nøyaktig sporing av det opprinnelige omriss av fisken. For å rengjøre disse opp, velger du først (A) fra verktøypaletten.
    • Når du klikker på hver forankringspunkt, vil du se i håndtakene på hver ende av Bezier kurve som styrer formen på denne kurven. Justere disse slik at linjen samsvarer med den opprinnelige linje så tett som mulig. Bruk Alt (Option) tast som trengs for å flytte et kontrollpunkt uavhengig.
  11. 11
    Gjør den unik! Slå tracing inn din egen merkevare ny skapning ved å flytte ankerfester og håndterer rundt. Prøv å lage hoder større eller mindre, snu et smil til en rynke, legge til ekstra funksjoner-hva er du liker! Du kan også endre en Bezier kurve ved å klikke på linjen selv-mens du drar, vil håndtakene på hver ende justeres automatisk.
  12. 12
    Trekke det ut. Når du har en grunnleggende banen du liker, kan du gjøre den om til en strektegning. Bytte tilbake til Layer-kategorien, og skape et nytt lag over det originale bildet laget.
  13. 13
    Velg pensel verktøyet (B). Fra børsten menyen, velge en rund pensel, sett den til 5 piksler diameter (for fishy eksempel bruk uansett størrelse er hensiktsmessig for andre tegninger), og angi hardhet til 100.
  14. 14
    Bytte tilbake til stier kategorien. Velg Path Selection verktøyet (A) (Pass på at du velger Path Selection, ikke Direct Selection verktøyet. Det er en svart pil i stedet for en hvit en).
    • Klikk på linjen som definerer kroppen av fisk og velger Strek Sub Path.
    • I den resulterende dialogvinduet, sørge for at "Brush" er valgt i Verktøy-menyen. Du kan velge å simulere trykk eller ikke. For dette eksempelet, ikke aktivere dette alternativet. Du har nå omrisset av fisken!
    • Fortsett med hver subpath du opprettet-svømmeføtter, munn og stirret velge, høyreklikke og velge Stroke subpath for hver enkelt. Velg Fyll subpath for eleven.
    • For å rydde opp noen linjer, bytte tilbake til Layer-kategorien, og slette eller trimme hva du ikke liker (eller bruke pensel verktøy for å legge til flere detaljer, selv fylle med farge). Når du er ferdig, bør fisken ser omtrent slik ut:
    • Bruke ulike børste størrelser og typer å gjøre tegneserie mer interessant.

Tips

  • Levere til skolen brev, avis, er samfunnet gruppe osv. Folk alltid på utkikk etter morsomme tillegg til friske opp sine publikasjoner, spesielt hvis du gir det gratis!
  • Øve på enkle bilder som fisken bildet. Når du lærer å kontrollere Bezierkurver, vil du være i stand til å gjøre veldig komplisert redigering, eller gjøre svært sofistikert strektegninger.
  • Lag et bibliotek av objekter og karakterer som du kan bygge og vokse.
  • Se etter andre artikler om hvordan å male, farge og skyggelegge strektegninger tegneserier.
  • Legg til bildetekster for en rekke humoristiske situasjoner.
  • For noen offentlig distribusjon, enten gratis eller betalt, være sikker på at alle bildene du bruker er ditt eller at du har tillatelse fra innehaveren. Kopiering originale verk, selv om du endrer dem, er fortsatt et brudd på lover om opphavsrett.
  • Hvis du gjør mye av strektegninger, kan du finne et verktøy som Illustrator til å være mye bedre for dine behov.
  • Du kan også bruke bilder for å lage svært realistiske strektegninger som dette 8 spor patron gjort på noen få minutter med punktene ovenfor.
  • Få inspirasjon fra en rekke ulike kilder, tilpasse og forbedre - gjør den til din egen!

Advarsler

  • Kjenner og respekterer den av de opprinnelige kunstverk eiere.
  • Ikke bare kopiere andres arbeid (hvor er moroa i det?).