Garry er Mod kartlegging er svært lik HL2 kartlegging (om ikke helt identiske), med mindre du bruker egendefinerte enheter angitt for GMod bare, i så fall ville gjøre kartet unik for GMod. Anyways, vil denne opplæringen hjelpe deg å sette opp din aller første kartet.
Trinn
- 1Først åpner opp dampen, og gå til fanen Verktøy.
- 2Open source SDK.
- 3Hvis dette er første gang du kjører source SDK for Garry mod, vil du ikke se "Garry mod" som et alternativ. Se under tips for å finne ut hvordan du får det til å dukke opp. Du kan velge HL2 eller HL2DM stedet, enten fungere fint.
- 4Nå har du din hammer satt opp for GMod, kan du begynne kartlegging. Tid for en kort oversikt over de verktøyene du skal jobbe med.
- 5Markeringsverktøy - Utvalget verktøyet er nyttig som den har evnen til å velge objekter, enheter, og så videre (derav navnet). Ganske mye selvforklarende.
- 6Foredle verktøy - nok en gang, en annen selvforklarende verktøy. Den Forstørringsfunksjonen Tool er ikke veldig viktig (jeg aldri bruker den). Bruker musehjulet mens du bruker kameraet verktøyet zoomer inn og ut like mye som dette verktøyet gjør.
- 7Kamera verktøyet - dette verktøyet er svært nyttig som det lar mapper for å få en 3D-perspektiv av hans map (. Du kan bytte mellom hva kameraet verktøyet gjengir i visningen menylinja) Venstre klikk for å endre hvor kameraet står overfor, og rett Klikk for å strafe kameraet. Hvis du ser på en av dine tre nett mens du bruker Cam verktøyet, kan du venstre klikke og dra med musen for å sette et perspektiv punkt.
- 8Entity verktøy - et av de viktigste verktøyene; foretaket verktøyet lar deg plassere enheter som info_player_start ~ spiller gyter. For å få tilgang til listen over enheter, når du klikker på Entity Tool, bør en liste på nedre høyre side av Hammer din si "Kategorier: Entities" klikk på rullegardinmenyen under det og du vil finne en liste over enheter til gyte. Mest brukte er info_player_start, lys, light_environment, prop_physics, etc etc.
- 9Blokkere etableringen verktøy - BC verktøyet er det viktigste verktøyet i hammer, så det er det som gjør at du kan lage kartene dine. Den brukes til å lage den "skrog" av kartet.
- 10Tekstur søknad verktøyet - dette verktøyet er nyttig fordi det lar deg målrette en tekstur på en overflate snarere enn hele objektets tekstur. Du kan også erstatte teksturer, rotere og skalere dem. The 'Displacement "verktøy er brukt for å lage bakker og slikt.
- 11Påfør tekstur verktøyet - selvforklarende-det bare endrer noe du har valgt med hva tekstur du har for øyeblikket i øvre høyre tekstur menyen.
- 12Påfør dekaler verktøyet - dette verktøyet er for å bruke dekaler, som er semi-viktig. Dekaler hjelpe 'forskjønne' et kart (plakater, spray maling, etc). For å bruke den, klikker du på valget verktøyet og klikk deretter på Apply dekaler verktøyet, så mens du ser på en vegg du ønsker å bruke et klistremerke til, klikker du på den i 3D render vinduet og det skal dukke opp på den veggen.
- 13Påfør overlay verktøy - Jeg har aldri brukt dette verktøyet så det * åpenbart * ikke veldig viktig. Min gjetning er at det tar de samme overlay-funksjonene (tekstur programfunksjoner) og bruker dem til den valgte overflaten.
- 14Kutte-verktøyet - dette verktøyet er en av de to kuleste verktøy. Den klipping verktøyet lar deg klippe vegger og til slutt gjør dem ikke rektangler i det hele tatt som hvordan de ble gytt. Det er virkelig søt. Du burde prøve det.
- 15Vertex manipulasjon verktøy - her er den nest søteste verktøyet. Ren og enkel, det sparker ass. Du trenger noe gjort, Vertex Manipulation verktøyet kan gjøre det for deg. Den lar deg, vel, "ren og enkel", manipulere toppunkter.
- 16Nå som du har det grunnleggende ned for hvilke verktøy du har å bruke, bør du begynne kartlegging.
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29Liten, men svært viktig merknad: Hvis Garrysmod kartet dosent arbeide. Og feilen kommer: gameinfo.txt mangler. Det er løsningen: kopier og lim inn (fungerte for meg) å finne og kopiere, gameinfo.txt og deretter lime det inn Garrysmod \ Garrysmod. Nå tilbakestille hammer og så bør det fungere.
Tips
- Bruk Vertex manipulasjon og klipping for å lage eye-candy arkitektur.
- Besøk http://wiki.garrysmod.com/?title=Main_Page for mer informasjon om Garry er Mod og GMod kartlegging.
- Mest Garry sin Mod Kartene er laget for å ha en masse åpen plass.
- Forskyvning verktøyet kommer i hendig når du har åpne felt eller sletter.
- Hvis du ønsker å gjøre "Garry sin Mod" en mod kartlegging alternativ i Source SDK meny, gå til http://duckytopia.wordpress.com/tutorials/setting-up-the-source-sdk-for-garrys-mod/
Advarsler
- Det er viktig at du lukker av kartet ditt fra resten av kartlegging plass. Unnlater å gjøre dette vil resultere i et kart lekkasje og mislyktes kompilering av kartet ditt, betyr dette at når du starter opp kartet i Garry sin Mod det vil enten krasje mens du legger det eller det vil ikke kjøre i det hele tatt.
- Source SDK er en steam verktøy som brukes for å lage tilpasset innhold, og er utviklet for profesjonelle brukere.
Ting du trenger
- Steam
- Garry er Mod
- Source SDK
- Half-Life 2 eller en Kilde spill
- Team Fortress 2 er gratis og er en av de kilde spill