Wkuno

Slik spiller en spion i Team Fortress 2

Spies, den franske agenter i Team Fortress 2. Spies spille rollen som støtte ved visping bort og samle bakgrunnsinformasjon. Ikke bare tjener som mennene i spionasje, kan de stille forsvinne og forkledning som en av fiender, lure dem, så backstab dem for en umiddelbar drepe. Hvis kompromittert, kan han ta ut sin dødelige nøyaktig Revolver og skyte dem ned. Og på toppen av det hele, kan Spies deaktivere Engineer buildables hjelp sappers, lokke den opprinnelige Engineer, og drepe ham.

Trinn

Slik spiller en spion i Team Fortress 2. Forstå innholdet i skjule.
Slik spiller en spion i Team Fortress 2. Forstå innholdet i skjule.
  1. 1
    Se på utstyret: Every Spy har en dødelig og nøyaktig 6/24 Revolver (Primær), klassen basert Sapper (Sekundær) og en dødelig Knife (Melee). Foreshadowing alt dette, han har en Invisibility Watch å kappe ham fullstendig, rendering ham umulig å se (Sekundær Brann) og en Disguise Case, nyttig å lure motstanderlaget (Four-tasten).
  2. 2
    Forstå innholdet i skjule: Det er flere punkter å vurdere når du prøver å skjule.
    • En av de store forbedringene for Spies i TF2 er effekten av bevegelse hastighet på Spy, avhengig av din nåværende forkledning. For eksempel vil du sakte ned til en Heavy bevegelseshastighet mens forkledd som en Heavy.
    • Husk at du ikke vil øke hastigheten til en Scout eller hastighet (selv om Medic hastighet er ikke mye forskjellig fra hastigheten din.)
    • Sørg for at din forkledning gjør noe fornuftig. Du har sannsynligvis ikke ville finne en Scout kjører ned til din egen intelligens rom, akkurat som du ikke ville finne et forsvarsspill i vannet, eller en Sniper lading frontlinjene. Den generelle ideen her er at du ønsker å blande inn med det andre laget så mye som mulig, så ikke gjør ting som de ikke ville gjøre noe annet. Også prøve å ikke skjule som en fiende Spy fordi de fleste fiender gå gale når de ser en spion, deres eller fiendens, og umiddelbart angripe dem. Også prøve å holde seg borte fra dine lagkamerater, når fienden ser deg nær dine lagkamerater uten at du skyter på dem eller vice versa, vil de bli mistenksom.
    • Husk at fienden kan helbrede deg når du er kamuflert. Din helse vil matche den personen du skjule så, så vil du ofte ser ut til å trenge en leges. Ringe etter en stund forkledd kan ofte gi deg en unnskyldning for å trekke seg tilbake inn i fiendens base, noe som er spesielt nyttig med Dead Ringer.
    • Enemy dispensere vil også helbrede deg mens forkledd. Nivå 3 dispensere gjenopprette kappen i både Invisibility Watch og Dead Ringer raskere enn kappen er brukt, slik at du kan holde deg usynlig i nærheten av en Level 3 dispenser på ubestemt tid.
    • Tilbake i Team Fortress Classic (TFC), ville en forkledd Spy ligne en fiendtlig spiller med dine lagkamerater, som viste seg å være svært forvirrende: Når forkledd i TF2, vil du ligner en spion iført en "papp-cutout maske" av den valgte klassen, til lagkameratene dine. Dette vil bidra til å skille deg fra en faktisk fiende spiller.
    • Før Sniper vs Spy oppdatering, var fienden Spy forkledning ubrukelig, som det ikke bære en forkledning maske. Forkle som en vennlig spilleren var den foretrukne måten å nærme frontlinjene. Nå, med oppdateringen, vil du skjule som en forkledd Spy, noe som gjør en fiende Spy forkledning mye mer effektivt.
  3. 3
    Ikke gjem fra slaget: Den kappen og dolk tillater Spies å forbli innhyllet ubestemt tid, men en god Spy vil ikke dra nytte av denne muligheten. Mens du er innhyllet, er du ikke hjelpe laget ditt.
  4. 4
    Være villedende og uforutsigbare: Spillerne er mennesker, og vil være mer forsiktig som du blir mer vellykket. Skjule et sted forskjellig hver gang, ikke alltid camp på samme sted. Når du er kamuflert og en fiende blir mistenksom og begynner å skyte deg, ville den beste tingen å gjøre er å kappe og gjemme seg. Dette er fordi Spy revolver og kniv ikke vil gjøre en bemerkelsesverdig mengde skade i direkte kamp. Når trygg, forkle som en annen klasse og tilbake til fiendens linjer.
  5. 5
    Forstå arten av kappen din: Kappen, som forventet, vil gjøre deg usynlig. Det er veldig nyttig, ja, men det gjør deg ikke uovervinnelig. Oppbevar disse tipsene i bakhodet når du bruker kappe.
    • Du vil delvis bli avslørt hvis du tar skade ved hjelp av kappen og dolk eller vanilje watch. Som sådan, ikke kjøre inn i motgående brann mens maskert, for eksempel mot en Heavy minigun. The Dead Ringer vil ikke shimmer når du tar skade, og skaden vil bli sterkt redusert.
    • Når du uncloak, vil du gløden lagets farge. Det vil si, hvis du er på RED team, du vil lyse rødt før filtrert tilbake til synlighet. Dette skjer uavhengig av om du er forkledd som en rød eller en blå spiller, så dette vil raskt gi deg bort hvis du blir sett fjerne din kappe.
    • Merk at du ikke kan bruke noen av dine våpen eller laste inn revolver når maskert eller uncloaking. Du må vente noen sekunder til uncloak før du kan angripe igjen.
    • Husk at du fortsatt kan støte på fiender mens maskert. Dette gjør kjører rundt hjørner vanskelige, så vil du sannsynligvis ende opp med å komme borti en spiller ved et uhell. Hvis du støter på en fiende med C & D eller vanilje klokke, vil kappe flimmer og kort avsløre deg, som har potensial til å blåse din dekker helt. Du vil fortsatt blokkere og bli blokkert av fiender med Dead Ringer, men du vil ikke flimre.
    • Husk at du bare vil støte på fiender. Du kan lett passere gjennom dine lagkamerater.
    • Uncloaking rett bak fiendens spillere er generelt en dårlig idé. Bli synlig tar omtrent to sekunder, og i den tiden noen lett kan se deg. Videre gjør uncloaking en distinkt sound, spesielt med Dead Ringer, som en klar fiende vil legge merke til.
    • Bruk Cloak and Dagger for infiltrasjon. Kappen og dolk kan du regenerere kappen mens du er usynlig og står stille. Hvis du beveger deg, vil kappen reduseres raskere enn vanlig kappe, men når du kjører ut du holde delvis maskert. Dette gjør det mye lettere å gjemme seg i en fiendens base og forkle deg uten noen problemer. Kappen og dolk gjør maskering en mye kraftigere våpen fordi du ikke lenger trenger å være synlig til enhver tid i løpet av runden. Bare vær forsiktig at når opplading du står på et sted som du ikke får dunket inn.
    • Hvis du kjører mens du er ute av kappe, vil du gløden lagets farge som om du var bumped eller uncloaking. Imidlertid vil Crouch-walking tillate deg å være fullt usynlig.
    • Bruk The Dead Ringer når under fiendtlig ild. The Dead Ringer cloaks deg når du får utdelt skade og viser en død animasjon til morderen din. Som sådan, er det mest effektive når laget ditt lades frontlinjen, eller du får Spy-merket. Selv etter det faktum, kan du ikke bli avslørt for å ha Dead Ringer hvis du har en annen Spy på laget ditt. Prøv å ikke bruke det for mye selv, eller du kan finne deg selv fortsatt får Spy-sjekket etter at du kappe. Bare vær advart, når du har den Dead Ringer ut og du ikke maskert, fungerer det som om du er innhyllet, slik at du ikke kan avfyre ​​våpenet.
    • Finn et trygt sted å uncloak med Dead Ringer. The Dead Ringer lager en høy knitrende lyd på uncloaking, som vil umiddelbart avsløre deg som en Dead Ringer spion. Finn et sted langt borte fra fiender til uncloak.
    • Vær spesielt forsiktig med Pyros. The Dead Ringer kan slukke flammer, men hvis du bruker den mens under ild fra flammekaster, vil du bli tent opp igjen.
  6. 6
    Hold ut av veien for fiendens pyros: Generelt er en av din nemesis, siden de kan brenne deg og gjøre ditt maskering evne helt ubrukelig. Hvis du blir oppdaget av en, kan det være i din beste interesse å kappe og få noen dekning. Sørg for å være ute av omfanget av flammekaster hans.
  7. 7
    Backstab dine fiender: En av de primære assosiasjoner som gjøres med Spy er hans evne til å drepe enhver fiende med en kniv streik bakfra. Når forkledd, prøve å snike seg på en intetanende spiller og dolke dem i ryggen.
    • Alltid angripe lengst spiller i en gruppe. Hvis du klarer å snike seg bak en gruppe på fem spillere, start fra baksiden og sakte begynne backstabbing fremover, og pass på at ingen flekker deg i å gjøre det. Dette fungerer godt når man spiller en Payload spillet siden alle dine fiender bør være fokusert på å skyve nyttelast og drepe fiender foran seg.
    • Unngå å bruke kniven som en melee våpen. TF2 har gjort nærkampvåpen pakke en større trøkk enn den gamle kniven / brekkjern fra TFC. Kniven er utmerket på backstabbing, men det kommer til en kostnad. Det er den svakeste melee våpen i spillet når ikke backstabbing, på linje med Scout balltre, men mye tregere, og omhandler ikke kritiske skader. Det er generelt en god idé å bytte til revolver din hvis du har gitt opp på backstabbing målet. The Spy er ikke egnet til nærkamp. Hvis du blir oppdaget, kappe, komme seg ut av området, og prøv igjen.
    • The Sniper klassen kan låse opp en sekundær element kalt Razorback. treskjold festet til ryggen, noe som gjør dem immune mot en backstab, og en spion bryte den med kniven vil bli ute av stand til å angripe i noen sekunder. Hvis du støter på en Razorback-brukende fiende Sniper, bare skyte ham i hodet i stedet for å bruke kniv.
  8. 8
    Sett dine mål prioritert: Går for "Personal Glory" og landing fire backstabs på rad føles bra, men kanskje ikke den mest fordelaktige måten å hjelpe laget ditt. Kom deg bak fiendens linjer og observere det andre laget. Ser du godt posisjonert vaktposter eller teleporters? Har deres Heavy skape kaos til laget ditt, og han blir helbredet av en Medic om å Ubercharge ham? Du må stadig ta avgjørelsen om hvilke mål du angriper først.
  9. 9
    Forstå hvordan Sappør fungerer: sappers sakte skade en bygninger (frontkanoner, teleporters, og dispensere) og deaktivere dem, noe som gjør dem ubrukelig med mindre fjerner Sappør i tid.
    • Siden sappers deaktivere frontkanoner. Det kan hjelpe å skyte en tappet vakt med revolver eller stikke den med kniven din et par ganger for å hjelpe ødelegge det raskt. Det vil ikke skyte på deg så lenge Sappør holder seg på plass. Vær forsiktig når du gjør dette med et forsøk på å reparere den, så du kan bli drept i å gjøre det.
    • Med din Sappør ut og trent på målet objekt, er et hvitt omriss av Sappør vises på objektet. Husk at dette er synlig ikke bare for deg, men for alle til stede. Plasser Sappør og sette det bort raskt for å unngå oppmerksomhet.
    • Ikke glem at bruk av en Sappør ikke vil fjerne forkledning.
    • Som for de andre "våpen", må du fjerne kappen for å kunne aktivere din Sappør.
    • Fiendtlige vaktposter er vanligvis målet prioritet, fordi de har en tendens til å føre til mye ødeleggelse på laget ditt.
    • Ikke tappe en dispenser umiddelbart. Sap vakt i en ingeniør leiren og deretter la dispenser fyller bensin på ammo og helse forsyninger. Deretter, når du er klar, sap dispenser.
  10. 10
    Hva gjør du hvis oppdaget: Mesteparten av tiden, hvis du blir oppdaget, blir du lett drept, men i enkelte situasjoner kan du spionere selv i sikkerhet.
    • Hvis du er i nærheten til laget ditt, eller det er ikke mange fiender som dekker ruten til laget ditt, kan du bare gå baklengs mens skyting din revolver til sikkerhet.
    • Hvis du ikke er i brann, kan du forsøke å lure forfølgerne dine ved å kjøre i én retning, maskering (det spiller ingen rolle om du tar noen treff) så kjører tilbake i den andre retningen. Det er også smart å ta på en annen forkledning mens maskert. Vanligvis forfølgerne dine vil fortsette å kjøre i den første retningen og sjekke overalt for innhyllet Spy. Dette går også ryggen vidåpne for en backstab hvis du er modig nok.
    • Hvis du er i nærheten av en ingeniør og hans bygninger, ikke bare saft alt. Vanligvis ville en Engineer har ingen problemer med å fjerne alle disse sappers og du vil ha tapt tid du kunne ha brukt drepe Engineer. Det er best å tappe en vakt først, drepe Engineer og fortsett å tappe resten av bygningene hans. I sjeldne tilfeller Engineer kan knivstukket først, men vakten må være tappet raskt etter.
  11. 11
    Husk revolver: Selv om det kan være vanskelig å sikte, er revolveren fortsatt veldig kraftig, og kan være ødeleggende hvis du får et kritisk treff. Husk at revolveren mister mye av sin makt over middels til lang rekkevidde, men kritiske shots ikke.
    • Ambassadøren er den mer effektiv-pistol over lang rekkevidde, på grunn av den innledende skudd blir helt nøyaktig, og i stand til å håndtere 100% kritisk skade for Headshots; denne kraft er balansert mot dårligere bodyshot skade og en langsommere hastighet brann. Velg ditt pistol i henhold til din spillestil og kart design.
  12. 12
    Distrahere.
    • En spion kan la motstanderlaget "tilfeldigvis" oppdage ham og lede dem bort fra en kamp eller i en felle. En rask kappe og fienden har blitt ledet på villspor. Dette vil ikke fungere på alle klasser som Pyros eller Scouts skjønt, så vær forsiktig.
    • Omvendt, trenger fiender i kamp ikke har muligheter til å sjekke ryggen. Det er ofte lettere å drepe fiender i midten av en kamp enn å drepe dem på vei til en.
    • Uttapping teleporter innganger nærheten fiendens spawn vil avta sine fremskritt og noen ganger distrahere Engineers til å forlate sine bygninger til å kjøre tilbake for å gyte for å bygge dem opp.
  13. 13
    Sabotasje og tyveri.
    • Med 10. desember '08 oppdateringen, kan en spion nå lade sin kappe med ammo bokser og droppet våpen. Bruk dette til din fordel i fiendens territorium og stripe fiendtlige Engineers av restartet ammo bokser. Dette vil ikke bare bremse ned sin konstruksjon, men forhåpentligvis føre dem lenger bort fra sine bygninger og lagkamerater til å finne mer metall. Du kan benytte anledningen til saft eller stikke tilsvarende.
    • Også med denne oppdateringen en spion kan bli maskert ved siden av en fiende dispenser og avløp sin metall sakte.
    • I likhet med ammo bokser, kan stjele helsepakker i fiendens territorium hemme dem. Dette betyr mindre helse for fienden team og kan føre til at folk dør før, Medics brenner i hjel, etc.
  14. 14
    Vet hvordan frontkanoner fungerer.
    • Frontkanoner kan ikke skyte gjennom sine egne lagets dispensere. Hvis en Engineer er plassert på en måte som ikke vil tillate en spion å stikke og saft raskt, bør du vurdere knivstikking Engineer, gjemmer seg bak hans dispenser, forkledning, deretter tappe pistolen. Dette er risikabelt som fienden kan se deg uten en forkledning, eller deres pistol kan drepe deg, men dette er fortsatt et alternativ.
    • Frontkanoner også spinne å målrette spillere raskere med lavere nivåer. Hvis du backstab en Engineer mens han er bak børsa si, kan du tappe lavere nivå frontkanoner enklere uten å bli skutt fordi de spinner å skyte deg tregere. Nivå 3 frontkanoner er vanskeligere å tappe i dette tilfellet fordi de spinner veldig fort og vil presse deg tilbake med en kryssild av deres kuler. En Spy kan fortsatt tappe en Level 3 frontkanonen, men det må gjøres med riktig posisjonering og rask våpen veksling. Sørg for at du aktiverer rask våpen bryter i spillet alternativer for å gjøre dette, eller alternativt bruke 'siste våpen "-knappen (standard: Q) for å kjapt bytte til det siste våpenet du holdt. Du skal kort skifte til Sappør din før engasjerende vakten for at 'siste våpen "-knappen teknikk for å fungere.
  15. 15
    En måte er å krøke hoppe på toppen av vakten uten forkledning (bruk din evige belønning) og uncloak: vakten tar en stund å se på deg og skyte.
    • The Spy Update har gitt spion flere alternativer for å takle vaktposter. På grunn av større nøyaktighet og ildkraft av ambassadør over en lengre avstand når sikte på en fiende hode, kan våpenet effektivt deaktivere en turtling ingeniør utenfor en vakt utvalg av brann, eller fra bak dekselet.
    • Du kan gjøre en lignende strategi med dette ved hjelp av vegger, bokser, stolper, ramper, osv. Ute av syne av frontkanonen betyr vanligvis sikkerhet.
  16. 16
    Vit hvor du skal gjemme seg. Spillere har en tendens til å ta de korteste rutene og generelt ikke bort fra denne veien, spesielt hvis deres mål er langt unna.
    • For eksempel vil spillerne ta innsiden hjørnet av en korridor. Som en spion kan du reise eller skjule på utsiden hjørner av disse gangene, og se fienden trafikk og velg dine mål deretter.
    • Gjemmer på bokser, på toppen av gjenstander på veggen, gjør etc. det mye mindre sannsynlig å bli dunket inn mens maskert eller vist med fiendtlig ild, eksplosjoner, etc.
    • Gjemme seg bak kasser, vegger, rundt hjørner eller steder med restartet ammo bokser for å holde kappen opp. Spillere vanligvis ikke sjekke alle hjørner slik at du kan være relativt trygg hvis du ikke ble oppdaget eller mistenkt for å være der.
  17. 17
    Kjenn dine klokker: The Spy vil starte med hans grunnleggende Invisibility Watch, rendering ham fullstendig maskert. Denne klokke kan brukes til å kjøre lengden av 2Fort broen, uten å stoppe. Kappen og dolk lar deg kappen for en uendelig mengde tid som kappen med regenerere ved stillstand. The Dead Ringer ikke tillater deg å kappe til du komme hit med det valgt (MOUSE2), og dermed skape en falsk "liket" og maskering deg for en begrenset periode. Når tiden går ut, eller du uncloak, vil klokken avgir en høy lyd, eventuelt varsle folk i nærheten.

Tips

  • Når forkledd som en fiende, vil du ikke utvise blod når skadet. Så hvis du er vellykket blande inn blant fienden team, og en fiendtlig spiller bestemmer seg for å spionere Sjekk deg, ignorere den skaden du mottar. Middelmådige Spies vil flykte når de blir skadet eller forsøke å kappe og skjule, som begge vil umiddelbart varsle fienden teamet at det er en spion. Hvis du ignorerer skaden som om du er virkelig en av sine lagkamerater, da Spy-kontroll kan forlate deg kritisk skadet, men enda viktigere, fortsatt i live mens du er blant dem. En Pyro er flammekaster men vil sette deg i brann, rendering forkledning og kappe meningsløst.
  • Forkle som en Scout bør gjøres med måte. Du vil flytte på normal Spy rente og en saktegående Scout er en død gi-bort, men Scouts har en mindre kroppsmasse enn andre klasser, som Heavy. Forkle som en Scout betyr at du vil være litt vanskeligere å treffe. Også en Scout har en mindre spiller modell enn de fleste klasser og er mindre sannsynlig å bli lagt merke til hvis sett i perifere av en spillers syn (i motsetning til en stor spiller som en Heavy).
  • Du vil forlate en sti av bobler bak deg mens maskert og bading i vannet. Dette kan gi bort din posisjon til mer erfarne spillere.
  • Unngå å skjule som om du har tenkt å kjøre av noen få fiender. Du vil dukke mistenksom hvis du ikke er healing din "team".
  • Husk at hvis du bruker Dead Ringer, når kappen er fjernet, gjør det til et veldig, veldig høyt støy som lett kan varsle fiender som en spion er rundt.
  • Ikke gi opp. Alle kan være en "alright" Spy, men det tar tid og krefter på å utvikle riktig tenkemåte og rask tenkning ferdigheter til å være en god, eller stor, Spy. Og en stor Spy kan snu en tapende kamp.
  • Hvis du føler vanskelig, kan du prøve å slippe fienden intelligens når du er ute av syne, og kappe umiddelbart. Mindre erfarne spillere vil tro at du døde etter å ha hørt kunngjøringen. Dette gir deg en mulighet til å posisjonere deg selv for en backstab eller alternativ rømningsvei.
  • Unngå å skjule deg selv umiddelbart etter å ha drept en fiende, fordi fienden vil muligens få et skjermbilde av deg i din nye forkledning mens du venter å respawn.
  • Hvis du faller fra en høy høyde mens du bruker Dead Ringer, vil du bli innhyllet også.
  • Hvis du prøver å ringe for en stund forkledd som AlfAndersen, så AlfAndersen vil se navnet hans roper på en leges. Dette kan blåse lokket hvis du ikke er forsiktig. Enda verre, alle spillere har en sjanse til å se sitt eget navn hvis du ringer for en stund forkledd som en klasse som ikke er på det andre laget.
  • En god måte å praktisere Spy er å prøve å forbli uoppdaget i fiendens base uten backstabbing eller uttapping. Ikke bare er det en underholdende utfordring, men det hjelper også dempe "selvmord knivstikking."
  • Noen ganger blending i kan gjøres bare ved å se normal. Spioner som ser rundt overalt mens forkledd som de er paranoid eller se shifty kan lett blåse sin dekning. Hvis du ser en fiende Medic komme opp til deg med sin helbredende pistol, ser i den andre retningen i stedet for å stirre rett på ham kan faktisk holde dekselet lukket. I mange tilfeller hvis det gjøres riktig, kan dette resultere i at han helbreder deg i stedet for rushing på deg med en Bonesaw. Dette gjelder også andre klasser også.
  • Demomen, Soldater og ingeniører har muligheten til å komme på toppen av høye fjell for å bedre sin posisjon og gjengi seg trygt fra backstabs. Men husk at revolveren / ambassadør er en kraftig nok våpen til å drepe dem hvis de er fanget off-vakt! Det anbefales at du kappe for å kjøre til rock (mål å være så nært som mulig til rock som mulig for å redusere sjansen for dem spotting deg), og brann så nøyaktig som mulig, med sikte på hodet hvis ambassadør er utstyrt. Hvis du er nøyaktig, bør de bli drept før du trenger å lesse.
  • Husk å være uforutsigbar! Uforutsigbarhet bevegelse og handling er viktige faktorer som skiller en god Spy fra en middelmådig en. Hvis du bestemmer deg for å kappe til retrett fra fienden, kan du prøve å kjøre rett i én retning, men raskt endres mens fullt usynlig. På den måten vil dine hjelpeløse fiender klippe jage etter skyggen din, mens du unnslippe rundt hjørnet.
  • Tilsvarende unngå å ta kontakt med den samme klassen som du er forkledd som. Hvis det bare er ett Sniper på den andre lag AlfAndersen, og han flekker du forkledd som en snikskytter, vil han se "AlfAndersen" når du målretter deg, er som en død giveaway.
  • Unngå å forkle som en klasse hvis ingen spiller det på det andre laget. Hvis du gjør dette, vil du bli tildelt et tilfeldig navn fra fienden team, som ofte har en tendens til å være den samme som den personen ser på deg. Med andre ord, hvis du er en blå Spy skjule som en rød, og det er ingen røde på serveren, er det en sjanse for at en rød AlfAndersen vil se "AlfAndersen" når du målretter deg.
  • Prøver å skjule deg selv som noen som fienden teamet forventer å se i visse deler av kartet. For eksempel, hvis du er på vei til et brystvern, kan det være lurt å vurdere en snikskytter. Hvis du er på vei mot en vakt, kan det være lurt å vurdere en.
  • Du kan hoppe på toppen av turtling Engineers sentries eller dispensere, deretter på Engineer selv. Vent til vakten til å peke bort fra deg, deretter raskt stikke og SAP vakten.
  • Mens forkledd, kjøre bakover og sidelengs, og strafe, når du gjør din vei gjennom fiendens territorium. Enhver spiller som kjører direkte bort fra frontlinjene, selv om det er en støtte klasse, vil trekke mistanke.
  • Få ambassadøren! Selv om Ambassador Billig mindre skade, og det er tregere enn vanlig pistol, handler det 100% kritiker hvis du gjør et headshot. Dette kan være ganske nyttig å ta ned Ingeniører fra den avstanden som arbeider på sine vaktposter, skjule og deretter tappe dem. Dette kan også brukes til å slå ned Snipers som bruker skjoldet i ryggen. Vanligvis, når en tung og en Medic skal gifte Ubercharged, har de ikke flytte, bruke ambassadør fra avstand å overraske dem!
  • Du vet at du har landet en backstab når Spy kaster kniven på en annen måte enn normalt. Du kan imidlertid fortsatt påføre en umiddelbar drepe så lenge du er slående en spiller med kniven bakfra.
  • Unngå traversering trange flaskehalser på kartet hvor spillerne ofte flytte fordi du kan kjøre inn en fiende, og du kan ikke passere gjennom fiender som du kan lagkamerater. (Hvis dette skjer, ikke få panikk, bare les videre hvordan å rømme)
  • Forkle som en Heavy, eller en Scout selv, kan gjøre at du skiller seg ut, men det også skjuler din hitbox. Med andre ord, hvis du blir lagt merke til. folk prøver å få et hode skudd eller en ytre kroppen rask skutt vil treffe annet enn luft på en tung, og sikrere skudd på en Scout. Så skjule som en som har en annen størrelse enn du kan være en stor hjelp.
  • Selv om du tror conniver er Kunai kan svekke deg i stor grad, når du backstab enda en full helse Scout, vil du ha 180 helse, ta ca 10 fall skader ved fall uansett hva, og din Overheal fra noe vil redusere to et sekund. Lande først backstab, deretter slakte fienden team.
  • Selv om din første impuls kan være å skjule som samme klasse som det planlagte steinbruddet (siden du vil helt klart være å gå der andre i den klassen naturlig er) øker dette sjansen for at den personen du forkledd som vil se deg. Hvis mulig, velg en klasse som kunne selvsagt være hvor du skal, men faktisk er ikke, i øyeblikket.
  • Hvis du savner en backstab mens følge en fiende og ende opp med å løpe foran dem, ikke prøv og forfølge backstab uncloaked. Bortsett fra det øyeblikket drepe, er et frontalangrep med kniven en av de svakeste melee våpen, så sjansene er at du vil bli utryddet med letthet. I tillegg synker sjansene dine for å lykkes å komme bak dem til backstab til nesten 0 hvis de er klar over din tilstedeværelse. I stedet kappe umiddelbart og prøver å kjøre. Alternativt hvis du har kjørt ut av kappen, slå revolver og kjøre bakover i retning av dine lagkamerater-the skade du kan påføre fra revolver etterfulgt av skaden din lagkamerat kan påføre skal forhåpentligvis resultere i deres død.
  • Etter trekker seg tilbake til lagets basen kan du raskt fylle opp kappen energi ved å skrive inn din gyte rom, bytte til en annen klasse, og deretter bytte tilbake til en spion, men siden den 11 desember 2008 oppdateringen, kan Spies bruke helsemessige skap for å fylle på kappe.
  • Mens Soldier, Heavy og Demoman er gode forkledninger å bruke hvis du er i sikte av fiender, de er mye tregere enn andre klasser-ta hensyn til dette når du prøver å få mest mulig avstand ut av usynlighet, og også når du prøver å flykte fiender som kan ha flekket deg. Hvis en fiende er veldig tydelig overbevist om at du er en spion, så kan det være verdt å endre din forkledning mid-kappe til noe raskere, som for eksempel fiende Spy.
  • Selv om Spy kniv ved første øyekast kan se svak, kan det drepe en full helse Soldier i fem foran stabs, tar bare 5 sekunder å drepe ham. Velg ditt revolver eller andre primære når du møter en soldat hvis du har ammo.
  • The Dead Ringer fjerner ild fra deg, men merk at hvis en Pyro holder å kaste flammer på deg, vil du begynne å brenne igjen, og din kappe vil være nytteløst å prøve og skjule. Men hvis du er i stand til å komme til lagkamerater som kan drepe Pyro, bør Dead Ringer tillate deg å ta noen skade fra brannen så lenge du er maskert.
  • Også forsøke å backstab fra toppen. Posisjon på toppen av fiender når de ikke ser deg eller mens du er innhyllet, deretter stå imot den retningen de er og stikke hodet. Dette gjør tidvis en normal sving i stedet for et backstab animasjon, men det er fortsatt en umiddelbar drepe.
  • Hvis zapping en ingeniører Sentry og hes coming, raskt skyte den for å ødelegge det. forkledning. deretter komme ut av visningen.

Advarsler

  • Forvent å dø ofte som en spion. The Spy er en av de mer vanskelig, om ikke den vanskeligste klassen å mestre i TF2. Du må være i stand til å analysere og måle fiendens bevegelser og mottak to Spies, som kan ta en håndfull av dødsfallene å skjelne. Flaks spiller en stor rolle også, vanligvis fienden team vil gjøre mye av "Spy kontroll '. Det vil være ganger når de glemmer å gjøre dette, som vil gjøre jobben din som en spion mye enklere.
  • En backstab kanskje ikke alltid fungerer. I noen tilfeller, selv med perfekte muligheter, vil en backstab rett og slett ikke registrere, men ikke la det avskrekke deg. Fortsette å prøve.
  • Erfarne spillere vil vite å sikte litt lavere eller høyere for å få det øyeblikkelig drepe skudd.
  • Bruk revolver. Mange Spies har en tendens til å bare backstab sine motstandere. Husk at som en spion, kan du se fienden helse. Hvis de har lav helse, er det bare å skyte dem ned fungerer bedre enn å jage dem for lange avstander.