Wkuno

Hvordan bruke google sketchup

Google Sketchup er et flott produkt. Hvis du vil vite hvordan du bruker det, her er et trinn til trinn manuell om du bruker denne programvaren.

Trinn

Hvordan bruke google sketchup. Begynn med å laste ned en gratis kopi av programvaren.
Hvordan bruke google sketchup. Begynn med å laste ned en gratis kopi av programvaren.
  1. 1
    Begynn med å laste ned en gratis kopi av programvaren. Den er tilgjengelig fra http://sketchup.google.com/download.html. Når den er lastet ned, åpner. EXE-fil
  2. 2
    Følg instruksjonene. Avhengig av datamaskinens type, kan disse instruksjonene for installasjon varierer så les nøye.
  3. 3
    Åpne programmet. Du vil se at det er et sett med tre akser gitt umiddelbart, slik at du får 3D-følelse i utgangspunktet. Ta en titt på de verktøyene som er tilgjengelige. Det er en linje verktøy, en Sirkel-verktøyet og et mangekantverktøyet. Hver av disse gir deg en rekke mulige alternativer for å skape dine ønskede former.
  4. 4
    Bli kjent med noen grunnleggende for å hjelpe deg å navigere rundt i programmet:
    • Det første du trenger å vite om Google SketchUp er at den har 10 enkle verktøy som alle er nyttig for å lage en modell. Den første gruppen av verktøy er bane, panorere og zoome verktøy. Disse brukes til å flytte rundt og få ulike visninger av motivet, og er kort forklart i denne oversiktsartikkelen.
    • Å flytte hele visning skjermen, trykker du midt museknapp og hold nede Skift-tasten på tastaturet.
    • Hvis du vil slette, klikk på pilen knappen på verktøylinjen, når noe er valgt å slette det vil bli blått. Trykke på slettetasten på tastaturet.
    • For å spare noe, klikk på "fil" (øverst i venstre hjørne) og klikk på "Lagre som". Velg hvor du vil lagre filen. Skriv inn navnet på filen og klikk på Lagre. Filen lagres som en. SKP fil
  5. 5
    Trekke noen linjer. Linjen verktøyet er valgt som standard når du først åpner SketchUp. Dette er selvsagt for å tegne linjer. Gi det en sjanse til å se hva du kan lage og bare for å få en følelse for linjene, men vær klar over at de er en endimensjonal slik at du ikke vil være i stand til å snappe til økser, etc.
    • Se Hvordan å være presis når du bruker sketchup.
  6. 6
    Tegn noen figurer. Utover linjer, kan du tegne todimensjonale figurer ved hjelp av verktøyene for figurer. Trekke noen rektangler, sirkler og polygoner bare for å prøve dem ut. Alt du trenger å gjøre er å klikke på det respektive verktøyet.
    • Gitt at du arbeider med et 3D-program, vil du finne at 2D-tallet er vannrett. Og hvis det er en underliggende overflaten, blir 2D form lengre til det.
    • Se Hvordan lage en kule i sketchup, Hvordan lage en halvkule i sketchup og Hvordan lage en kube på sketchup.
  7. 7
    Flytt til å skape tredimensjonale objekter. Måten du gjør dette på er ved "skyve" eller "trekke" en 2D form til en 3D form. Bruk Push / Pull verktøyet over 2D figurer du har opprettet og begynne å se hva som skjer.
    • Velg Push / Pull verktøyet:
    • Trykk museknapp på den formen du ønsker å skyve eller dra inn i tre dimensjonal form.
    • Klikk deretter skyve eller trekke den formen som ønsket. Klikk igjen.
    • Forstørre objektet så mye som ønsket. Legg mer struktur.
    • Lek litt med å legge hull, vinduer eller andre elementer ved å kutte ut figurer i 3D-form.
  8. 8
    Lær å bruke panorering og bane. Behovet for å se de opprettede gjenstander fra ulike perspektiver er en viktig del av enhver 3D program og SketchUp åpner for dette. Den pan-verktøyet lar deg flytte tegningen til venstre eller høyre og opp eller ned. Det kan du også gjøre en kombinasjon av disse handlingene. Banen verktøyet lar deg gå i bane rundt objektet du har opprettet. Dette endrer perspektivet kan la deg se hele objektet fra alle vinkler.
    • Bruke senteret rulleknappen på musen din i bane rundt i bildet. Du kan også gå i bane ved å klikke på 'Orbit "-knappen på verktøylinjen øverst (den har to røde piler på det).
  9. 9
    Flytte og rotere objekter. Dette er innlysende, men er helt klart nyttig som det lar deg endre plasseringen av eventuelle objekter du har opprettet. Ha en prøve ved hjelp av flytte og rotere for å se om du kan flytte objekter rundt til en annen posisjon.
    • se Hvordan bruke verktøyet Roter i sketchup og Hvordan vende et objekt med sketchup for flere detaljer.
  10. 10
    Farge eller male objektet. Når en form, er fullført vil det slå en annen farge, vanligvis et grå-blå. Figurer må fullføres for å farge dem i. Bruk Paint verktøyet, kan objektene være malt i solide farger eller teksturer. Med teksturer, vil SketchUp justere teksturer til overflaten for deg, gjør det til en morsom og nyttig erfaring.
    • For å legge til farge, klikk på maling bøtte. Velg en av kategoriene som bunndekke Named-farger. Velg en farge / tekstur og klikk deretter på det området av figuren som du vil skyggelegge i.
    • Å lage vinduer, gå til Translucent.
    • Bruk viskelær for å ta bort eventuelle uønskede kanter.
    • Se Hvordan legge til egendefinerte teksturer til sketchup for flere detaljer.
  11. 11
    Lær zooming evne. Dette verktøyet lar deg zoome inn og ut på figurene du oppretter. Bruk zoom-verktøyet til å vise flere detaljer. Hvis du har en musehjulet, vil du oppdage at rulling én måte vil zoome inn og rulle den andre vil zoome ut.
  12. 12
    Sjekk ut de ferdigbygde modeller i sketchup. Det finnes dusinvis av disse tilgjengelig for deg, og hvis det er en som passer dine behov, vil det stoppe deg fra å måtte gjenoppfinne den. 3D Warehouse tilbyr objekter i områdene arkitektur, landskap, bygg og anlegg, folk, en lekeplass og transport. Det er en god idé å se gjennom komponent biblioteket for å se om det har gjenstander du ønsker å leke seg med.
  13. 13
    Lær å bruke bygging guider. SketchUp kan du plassere bygging guider hvor som helst innenfor en tegning. Når det, kan de brukes til å justere objektet. Dette er de stiplede linjene og de gjør det lettere å stille opp gjenstander.
  14. 14
    Lær om de mer avanserte verktøy på sketchup når du er komfortabel med standard verktøy som er skissert ovenfor. De mer avanserte verktøy i Google SketchUp er resizing verktøyet, uniform verktøy, kurven verktøyet, følg meg verktøy, teksten verktøyet, vinkelen verktøy, og målebåndet verktøyet.
    • Den resizing verktøyet: Dette brukes ved å velge et objekt, og dra de små bokser på hjørnene og ansikter for å gjøre det uansett størrelse du vil, inkludert bred, høy, kort eller knebøy.
    • Den følg meg verktøyet: Dette lar deg flytte et objekt langs en ​​spesifisert banen, og dermed skape et nytt objekt. Hvis du vil vite mer, se artiklene i Follow-me verktøy kategori.
    • Den enhetlige verktøy: Hvis du klikker på et ansikt, dette vil gjøre et ansikt akkurat som den du klikker. Du kan gjøre ansiktet mindre eller større, avhengig av hvor langt du drar markøren.
    • Kurven verktøyet: Dette brukes akkurat som linjen verktøyet unntatt hvis du oppretter en linje og dra den til side, vil det skape en buet linje.
    • Teksten verktøyet: Dette vil tillate deg å legge til tekst i modellen ved å sette den på et ansikt. Vinkelen verktøyet lar deg rotere et objekt ved å klikke på et ansikt og svingbare markøren.
    • Målebåndet verktøyet: Dette kan brukes til å måle et objekt, og også lage like deler ved å skrive det i målingen boksen nederst til høyre side av skjermen.
  15. 15
    Prøve å bygge noe i sketchup. Google har mange tutorials for å hjelpe deg å lage bygninger, konstruksjoner og mer, her er bare noen eksempler som du kan prøve:

Tips

  • Du kan importere bilder fra Google Earth og tegne på dem. Se Slik setter du opp et bilde i sketchup bilde match for noen foto hjelp og Hvordan lage en google earth bygning i sketchup for en Google Earth SketchUp opplæringen.
  • Det er et ansikt verktøy som vil skape en enkel ansikt (side eller overflate av formen). Bruk linjen verktøyet til å fylle ut ødelagte ansikter.

Advarsler

  • Noen ganger sletter en linje fra 3D-modellen kan slette en hel ansikt, ikke få panikk, og bare klikk "Rediger - angre eller holde nede CTRL-tasten og trykk Z".
  • Noen ganger når du gjør et objekt, ser det forholdsmessige fra front eller side, men når du går i bane det vil bli ganske forvrengt.

Ting du trenger

  • Datamaskin
  • SketchUp
  • 3-knappers mus (med sentrum bla-knappen) er best for bane
  • Internett-tilkobling (for å laste ned SketchUp)