Wkuno

Hvordan programmere et spill

Hvis du noensinne har ønsket å lære hvordan spillene er laget eller hvordan å lage en selv så denne artikkelen er for deg.

Trinn

Hvordan programmere et spill. Lær et programmeringsspråk.
Hvordan programmere et spill. Lær et programmeringsspråk.
  1. 1
    Lær et programmeringsspråk. C / C + + er den mest populære samt bransjens standard, men hvis du er ny på programmering, kan det være lurt å starte med Python. er en ganske nyttig Python tutorial for nybegynnere. Alternativt finne en brukervennlig spill-skaper motor som RPG Maker eller Torque. Dette kan spare tid for de som er på et tap på programmering. Imidlertid kan programmering være det beste alternativet i det lange løp.
  2. 2
    Tenk på en idé til et spill. Når du har den generelle historien for spillet, gå inn i detaljene om hvordan det vil spille ut akkurat. Jo flere detaljer du har, jo lettere vil det være å lage. * Skriv en tomt for historien. EX: Betyr finne Sally nøkkelen til den andre døren tilfeldig, eller må hun gjøre et oppdrag for Dr. Millers å få stigen som vil tillate henne å klatre opp i treet og finne nøkkelen?
    • Vil Tegn bevege tastatur eller mus? Er det noen jukser?
  3. 3
    Samle dine ressurser. Samle inn eller opprette alle teksturer, sprites, lyder og modeller du trenger for spillet ditt. Det finnes mange gode gratisprogrammer der ute så pass på å se deg rundt. er et svært nyttig sprite opplæringen.
    • Å lage sprites, må du først lære pixel art. Det er mange tutorial rundt på internett.
  4. 4
    Lag en motor. Skrive en spillmotor kan være en vanskelig oppgave, spesielt hvis du er ny på programmering. Prøv å bruke en som er åpen kildekode for ditt første spill. Ikke bare er de gratis, men de gir deg en veldig god ide om hvordan man bør jobbe.
  5. 5
    Script spillet ditt. Scripting er et av de siste trinnene i å skape et spill. Manuset forteller motoren hva du skal gjøre og når man skal gjøre det. Hvis du bygger din egen motor så du blir nødt til å lage din egen skriptspråk at det vil forstå. Hvis du brukte en open source-motoren, er sjansen stor for at det allerede har et skriptspråk så sjekk dokumentasjonen.
  6. 6
    Test spillet. Nå får du se hva alle dine hardt arbeid har slått til. Spilletilbud, gjør alle mulige ting, til deg og din datamaskin blir blå i ansiktet. Finn alle mulige "bug" (problem) og fikse det før du slipper den.
  7. 7
    Slipp spillet ditt. Denne delen er opp til deg. Hvis du planlegger å selge spillet ditt (og du ikke bruke en av de åpne kildekode spillmotorer) vil du måtte forholde seg til å få de riktige opphavsrett, varemerker osv. Eller du kan alltid løse det som åpen kildekode slik at andre kan lære ut av.

Tips

  • Alltid skrive de tingene du trenger ** nå ** i stedet for ting du "trenger" eller "må".
  • Starte små, deretter bygge derfra. Ikke legg ting som spesielle effekter før du har den grunnleggende strukturen i spillet oppe og går.
  • Hvis spillet er online, sørg for å kryptere! Hackere kan enkelt ta den hvis du ikke gjør det.
  • Ikke gjenoppfinne hjulet. Hvis det er et bibliotek for å gjøre noe du ønsker å gjøre, bruke det i stedet for å skrive din egen med mindre du har en god grunn til å ikke.
  • Husk alltid at du bør lage spill, ikke motorer. Fokusere innsats på spillet mer enn motoren, og ikke legge unødvendige funksjoner bare fordi du "tror du vil trenge det senere" eller det "ville være kult å ha denne".
  • Spillet etablering / utvikling kan være en veldig vanskelig ting. Hvis du finner deg selv å bli stresset over noe som ikke fungerer riktig så sørg for å ta en pust i bakken. Ikke slå noe du liker i din verste fiende fordi du prøver å stresse.

Advarsler

  • Hvis du planlegger å selge spillet ditt og ikke bruker din egen motor eller arbeid være sikker på å få tillatelse fra skaperne slik at du kan bruke det for å unngå problemer.