Wkuno

Hvordan lage trance musikk

Trance er kanskje den mest emosjonelle sjangeren i elektronisk musikk. Det kan gjøre at du ønsker å sprenge ut heie eller begynne å gråte uten grunn. Den har makt til å innpode ren lykke inn i lytteren. Det er så mange ulike undersjangre av trance som fortsetter å gjøre det unikt for denne dagen. Hvis du er interessert i å lage din egen trance musikk, enten for gøy eller for å få navnet ditt der ute, her er noen trinn for å hjelpe deg i gang.

Trinn

Hvordan lage trance musikk. Forstå hva som gjør trance unik.
Hvordan lage trance musikk. Forstå hva som gjør trance unik.
  1. 1
    Forstå hva som gjør trance unik. Trance har spesielt unike egenskaper som gjør den forskjellig fra andre elektroniske musikk. Disse inkluderer, men er ikke begrenset til de faktorer som er oppført nedenfor:
    • Emotion. En av trance viktigste egenskapene ligger i den emosjonelle faktoren som det plasserer i lytteren. Mye av moderne trance musikk legger vekt på en "bygge-opp og sammenbrudd" tiltak forbundet med progressiv trance, noe som er bra i moderate mengder. Vær oppmerksom på at trance musikk ikke begynne å bruke progressive bygge-ups og havari til ca slutten av 90-tallet. Før trance vil typisk holde samme takt for lengden av hele låten.
    • Repetisjon. Trance er vanligvis svært repeterende. Dette er ikke å bli assosiert med en negativ konnotasjon, som repetisjon er en av faktorene som bidrar til å innpode de følelsesmessige aspektene av sjangeren. Du bør være oppmerksom på at en gjentagelse flyte naturlig. Repetisjon som ikke flyter riktig vil en tendens til å "etterligne en knust rekord", per se, noe som gjør det vanskelig for lytterne til å tilpasse seg og få kontakt med lyden.
    • Kvartalet-note bass kick. Kvartalet-note spark bidrar til å beholde den emosjonelle faktoren som er skapt av repetisjon. Nesten all trance musikk har et definerende kvartal-note bass kick som vanligvis forblir for de fleste av sangen. Husk at kvartalet-note spark trenger ikke å være en overveldende bass notat, kan du velge en dempet lyd. Tilsvarende vil mange kunstnere begynner med en serie av lyder fra omgivelsene og gradvis arbeide lytteren inn i hoved melodien.
    • Slag per minutt. Mest trance ligger innenfor området 130-150 BPM. Noen ganger kan det falle under 120 BPM-spesielt i ambient trance-men det vanligvis ikke overstiger 150 BPM, da dette begynner å grense hardcore elektronisk musikk, som er en annen sjanger i seg selv.
  2. 2
    Få litt inspirasjon. Mens kopiering annen artist musikk er ikke den beste ideen, er det ingenting galt med å lytte til andre artister for inspirasjon og ideer. Lytt til mye trance musikk for å finne ut hva du liker, inspirerer det du, og hva slags musikk du ønsker å gjøre.
    • Husk at det er flere forskjellige undersjangre av trance. Lyden av trance har endret seg vesentlig fra hva det hørtes ut som et tiår siden. Sørg for å få en følelse for trance fra tidlig 90-tallet sammen med transe som slippes i dag.
    • Mange store plateartister holde musikken fra sin egen sjanger nær. Denne "oppslagsverk" vil sikre at du beholder det grunnleggende i sjangeren som du ønsker å skrive en sang for. Akkurat som alle store malere studere sine jevnaldrende for inspirasjon, så skal du.
  3. 3
    Lytt til flere subgenres av trance. Trance kan ha noen universelle egenskaper, men melodien kan variere enormt over subgenres. Gjenkjenne egenskapene til noen av disse subgenres:
    • "Classic" transe. Selv om dette ikke er en spesielt definert undersjanger, dette refererer til tidlig trance som begynte på slutten av 80-tallet. Dette undersjanger har en enorm fokus på repetisjon, sakte endring i løpet av sangen. Classic trance kan sies å bli portert fra moderne klassisk musikk er "minimalisme" utviklet av samtidige komponister som Steve Reich, Terry Riley, La Monte Young, og Philip Glass.
    • Syre trance. Syre trance er stort sett lik klassiske trance, bortsett fra at den har en mye mer hypnotisk og "trippy" føler for det. Den har en unik sound som ofte oppnås ved å spille med filtre, panner, og oscillatorer å lage en "science fiction"-esque sound. Se Roland TB-303.
    • Progressive trance. Dette undersjanger definert populære "bygge-opp og sammenbrudd" temaer som ofte er forbundet med trance. Ved å sakte bygge opp en progresjon av melodier og skape en pseudo "spenning", et utbrudd av emosjonelle bliss resultater på toppen av melodien som det "utgivelser". Disse utgivelsene er ofte gjort ved å lage en kort pause i melodien før raskt tilbake til hovedtemaet. Andre vanlige teknikker inkluderer pause, ved hjelp av pauser, raskt påskynde BPM, og ved hjelp av progresjon spark fra kvartal til åttende-til sekstende, note spark, og så videre.
    • Goa trance. Dette undersjanger deler mange av egenskapene til syre trance, men har en unik "organisk" lyd til det. Goa trance er så kompleks og strukturert undersjanger av trance som mange andre "sub"-subgenres stammer fra goa trance, selv.
    • Psykedelisk trance. Også kjent som psytrance, er dette undersjanger svært lik goa. I det goa trance skaper for en organisk følelse, skaper psytrance en elektronisk, futuristisk preg. Psytrance tendens til å bruke mer sci-fi ambient lyder sammen med de teknikkene som brukes i syre trance.
    • Ambient trance. Dette undersjanger tendens til å bruke en mye tregere BPM og legger mindre vekt på kvart-note kick. Mange ambient artister gjøre unna med kvartalet-note tiltaket helt og slippe til halv-note tiltak eller andre tiltak. Ambient trance bruker generelt mykere lyder og opprettholder en "easy listening"-følelsen, og samtidig beholde de repetitive og emosjonelle egenskaper knyttet til trance.
    • Tech-trance. Tech-trance er en fusjon mellom techno og trance. Det er veldig tøft. Det fokuserer ikke på en melodi, til tider en melodi skal brukes i sammenbrudd. Vanligvis fokuserer rundt talent for å manipulere en note og redigere det for å gjøre en veldig industriell klingende synth. Noen navn å sjekke ut hvem som er spesialister på tech-trance er Sander van Doorn, Abel Ramos, Bryan Kearney, Randy Katana, og Marcel Woods.
  4. 4
    Analyser musikk. Hvordan det er delt og delt? Hva perkusjon ble bare lagt til eller fjernet? Hvordan gjorde melodien endring? Hva alt som skjer? Hva slags ambient støy kan du høre i bakgrunnen?
  5. 5
    Kjøp en datamaskin med riktige spesifikasjoner. Du trenger en high end maskin som kan håndtere lage og redigere lyd hvis du er ute etter å produsere kvalitet musikk. Her er noen viktige spesifikasjoner for å vurdere.
    • Prosessor. Dual core prosessorer er spesielt effektive i å strømlinjeforme funksjonalitet og bedre ytelse under skriving trance musikk. Fire kjerner er også brutalt effektive, men er dyre. I tillegg har noen maskiner fortsatt ikke har evner til å håndtere strømmen av en quad core prosessor.
    • Harddiskplass. Høyere kvalitet lyder bety større lydfiler. Husk at du ikke skriver musikk med MP3 kvalitet, som i gjennomsnitt er en bithastighet på 128-320. Du vil ha den høyeste kvalitet bitrater for lyder når arbeider med å utvikle musikken. Størrelsen på harddisken din kan variere betydelig, avhengig av lydene som du har tenkt å bruke. 250 GB harddiskplass er en veldig liberal beløp.
    • RAM. To gigabyte med RAM (2 GB) er en rettferdig startmål. 1 GB RAM har en tendens til å skyve grensen, og noe under 1 GB blir spesielt vanskelig å jobbe med effektivt.
    • Lydkort. Du trenger en høykvalitets lydkort. En intern M audio "Audiophile" lydkort med RCA vil gjøre det bra, så vel som en ekstern "fast track" USB lydkort med mikrofoninngang / RCA. Dette er også bra for opptak mikser.
    • Musikk produsere / redigering programvare. Dette vil bli ytterligere detaljert nedenfor.
  6. 6
    Kjøpe eller laste ned musikk-making programvare. Ableton Live, Reason, og / eller FL Studio er gode programmer som du kan bruke til å hjelpe deg med å lage beats, pauser, og en bass linje. (Eller, hvis du eier en Mac, prøv GarageBand eller EasyBeat, eller Logic Pro for mer avansert komponere. På Linux LMMS ville være helt fint og også kjøres i Windows) Tid og engasjement vil vise de beste resultatene.
  7. 7
    Øv ved hjelp av programvaren. Få en følelse for lydene du kan gjøre og for stilen din. Prøv modding de forhåndsprogrammerte lyder som du liker.
  8. 8
    Lær hvordan en synthesizer fungerer. Oscillatorer, kurver, filtre, LFOs. Synther forhåndsinnstillinger er en god måte å komme i gang, men programmering lydene vil selv være langt mer gunstig i det lange løp.
  9. 9
    Få deg noen verktøy og instrumenter for å lage musikk. Mens du bruker forhåndsdefinerte melodier og lyder er nyttig for nybegynnere å lage trance, er du bedre å utvikle din egen unike sound. Det er rikelig med gratis VSTS (virtuelle instrumenter) ut, vil alle forbedre standarden på musikken din.
    • KVR Audio er et godt nettsted for nedlasting VSTS, og Synth1 eller SuperwaveP8 er gode og enkle å programmere synther.
    • Hvis du er villig til å bruke litt penger (~ 70€), er Nexus DEN VST du ønsker for de beste trance bly lyder. En annen nevneverdig VST er V-Station, som er flott for trance-produksjon. Vanguard er en annen stor VSTi som kan kjøpes. Også sylenth, og Spectrasonics Omnisphere for proffene. Gladiator 2 og sebra synther er også veldig bra.
    • Psytrance og Goa trance basslyd kan være vanskelig å program fra bunnen av på et generelt synth hvis du er en nybegynner, Alien303 er veldig god start for denne til du får grep om hvordan du gjør lydene selv.
  10. 10
    Kjøp en MIDI bord. M Audio MIDI bord, Oksygen O2, KeyStudio, eller M-audio Axiom eller Novation er bra for nybegynnere. Du kan trenge drivere for den ønskede MIDI styret i ditt valg. Du kan laste ned nødvendige drivere for M Audio rett fra hjemmesiden deres.
  11. 11
    Få deg en studio monitor. KRK, Mackie, Behringer, eller Fostex vil gjøre deg godt. Sørge for at de kommer med minst 3 "subwoofer-vil du trenge den til spark og bass i transe. I tillegg bør høyttalerne har minst en 1" diskant. Ikke kast bort penger på billig utstyr! Merkenavn ikke lønne seg.
  12. 12
    Lag en mixtape utstillingsvindu dine talenter. Ikke bry deg om det ikke høres bra ut ved første, du vil bli bedre med praksis. Prøv å være kritisk til deg selv, men også fange måter du kan forbedre. Husk at du ikke er på deres nivå til du jobbe deg opp der. Det krever øvelse.
  13. 13
    Publisere musikk. Du trenger ikke å gå rett til en produsent og vise arbeidet ditt, men du kan lage en MySpace eller Last.fm musikk for å få navnet ditt der ute. Finn en måte å markedsføre deg selv. Husk: Hvis en person ikke liker deg, det er bare én persons mening.
  14. 14
    Markedsfør deg selv og få koblet. Når du føler at dine produksjoner er å snu seg positivt, prøve å få en signert. Det vil være svært vanskelig, men sluttresultatet vil forlate deg virkelig oppnådd. Du må kanskje sende ut minst 100 demo innleveringer til etiketter over hele verden før du får nevneverdig anerkjennelse.
  15. 15
    Eksport, gjengi og laste opp dine spor. Det er flere aspekter å vurdere mens du gjør dette.
    1. Eksporter spor fra programvaren. Bruk formatet du ønsker (vanligvis i lossless. FLAC). Mange programmer lar deg eksportere til. MP3 også, men vær sikker på at du bruker V0 variabel bitrate forhåndsinnstilt).
      • Merk at de fleste mediespillere vil bare spille 16-bits FLAC-filer, selv om du kan laste ned kodeker for å spille 24-bit. FLAC hvis du insisterer på å bruke det.
    2. Last opp din fil, med en fil deling av området av ditt valg. Det finnes utallige nettsteder, men YouSendIt er spesielt viktig. Det er ikke gratis, men det lar deg sende sanger direkte til noen e-postadresse. Generere en direkte. MP3 URL til filen og kopiere og lime det til alle dine demo innleveringer. Inkludere noen ekstra bakgrunnsinformasjon som du ønsker, for eksempel e-post, MySpace, og så videre.
    3. Lag en MySpace-musikk siden. Du bør laste opp bare prøver til siden din, siden det er en maksgrense på ca 6 MB. Husk å holde lydkvaliteten over 296kbps. På denne måten vil du gi en god forhåndsvisning i god kvalitet, noe som vil tiltrekke seg flere besøkende. Laste opp en brøkdel av sangen er også en forholdsregel for å unngå brukere å rippe full-lengde musikk.

    Tips

    • Vær tålmodig med deg selv, og ikke gi opp. Du trenger tid, og mye av det. Din første sporet sannsynligvis ikke vil være det beste. Alle de nevnte programvaren vil være dyrt og komplisert å bruke, men det vil lønne seg.
    • Prøv å være original og utvikle din egen lyd. Dette er selvsagt lettere sagt enn gjort, men hvis du er ute etter berømmelse, er unikhet hva som definerer enhver musikalsk artist i dag, enten gjennom lyd, inspirasjon, eller tegn.
    • Prøv å skille deg fra musikken. Lat som du er noen på en dans lytter til sangen din. Dette er spesielt viktig, fordi det vil hjelpe deg å forbedre på områder som trengs.
    • er en utmerket nettside som kartlegger fremskritt og divisjoner av all elektronisk musikk, inkludert sin egen seksjon på trance. Det gir eksempler ved hjelp av lydklipp, samt inneholder korte beskrivelser om hvert respektive sjanger.

    Forsiktig

    • Alle former for musikk er litt mer enn variasjoner på hva som har kommet før. Det er ingen unnskyldning, men for å begå en handling av plagiat. Når du lager musikk, husk at du bygger ikke bare på andres arbeid, men på ditt eget sett av kunstneriske ferdigheter og musikalske ideer.
    • Repetisjon er nøkkelen, men vær forsiktig for å sikre mønstre flyte godt inn i hverandre og sløyfe sømløst. Hvis du enkelt kan "tag", hvor en looping melodi eller lyd begynner eller slutter, så du kan ha et problem. Prøv å forbedre løkken overgang, tregere effekt, eller bare bruke noe annet.
    • Selv om noen ganger hensiktsmessig for visse sjangre av elektronisk musikk, som for eksempel Hard Trance, prøv å ikke bruke banal og altfor følelsesmessig besetninger og melodier i overkant. Syntetiserte strenger er vanligvis den største synderen i tilfeller som dette. Trance bør være overbevisende og følelsesmessig, men ikke komisk.
    • Tenk på trance som et puslespill, hvis du gjør det komplekst, tar det mer og mer av din lytterens forståelse å få, hvis du gjør det enkelt, vice versa. Generelt gjør trance som det passer deg. Fordi uansett hva, du alltid ferdig et puslespill du starter uansett hvor komplisert det er.