Wkuno

Hvordan lage et kulehull i photoshop

Dette er en tutorial som viser hvordan man lager en enkel kulehull i Adobe Photoshop. Denne opplæringen ble skrevet ved hjelp av Adobe Photoshop Elements 5.0, så nesten hvilken som helst versjon av Photoshop vil fungere. Hvis du har en nyere versjon, kan det være mer elegant eller raskere måter å oppnå noen av effektene er vist her.

Trinn

Hvordan lage et kulehull i photoshop. I adobe photoshop, åpne et nytt dokument av dimensjoner 800x800 px, med en oppløsning på 72 piksler per tomme.
Hvordan lage et kulehull i photoshop. I adobe photoshop, åpne et nytt dokument av dimensjoner 800x800 px, med en oppløsning på 72 piksler per tomme.
  1. 1
    I adobe photoshop, åpne et nytt dokument av dimensjoner 800x800 px, med en oppløsning på 72 piksler per tomme. (Størrelsen betyr ikke særlig rolle, men hvis du gjør noe annet du blir nødt til å justere tallene som er lagt ut her. )
  2. 2
    Trykk "d" for å gjenopprette standardfargene til svart og hvitt. Deretter oppretter du en ny layer (shift + ctrl + n). Velg Filter -> render -> skyer. Ditt bilde skal se slik ut:
  3. 3
    Lag et nytt lag igjen, og tegner en sirkel i midten ved å bruke elliptiske Marquee Tool (trykk "m"), mens du holder nede "shift". Nå fjær utvalget ved 20 piksler (Velg -> feather..., 20) Fyll dette valget med svart hjelp av maling bøtte verktøyet (trykk på "K")
  4. 4
    Med det samme laget valgt, trykker du ctrl + j for å duplisere laget, eller høyreklikk på laget i lagpaletten og velg "duplisert lag" og trykk deretter på ct rl + i å invertere lag, og bruke farten verktøyet ( "v") for å forstørre det litt ct>. Til slutt, gå over lagpaletten og flytte dette laget ned under den svarte versjonen. På dette punktet, må den hvite sirkelen er sentrert. Det vil se slik ut: lagpaletten skal se slik ut:
  5. 5
    Nå velger skyene laget og bruke polygonal lasso verktøyet til å tegne en spikey, stjerne-lignende form rundt hullet. Det kan se ut omtrent som dette:
  6. 6
    Med skyer laget fortsatt er valgt, invertere utvalget (velg -> inverse eller ctrl + shift + i) trykker tilbaketasten for å slette valget, og deretter fjerner du merket med ct rl + d for å forlate noe som dette ct>:
  7. 7
    filte r -> skisse -> Chrome filte>. På dette punktet kan du utvide hullet for å fylle metalldelen. Bare velg den svarte sirkelen (lag 2) og bruke ctrl + e for å slå sammen de svarte og hvite sirkler sammen. Deretter kan du bruke farten verktøyet ("V") for å endre størrelse. Din kulehull kommer sammen nå, og vil se omtrent slik ut:
  8. 8
    Nå kan du legge en skygge. 'Ctrl + klikk på Layer 1, for å gjøre et utvalg av det laget. Gjør et nytt lag, og fylle markeringen med svart. Flytt lag under lag 1, og utlignet det litt, for å se slik ut:
  9. 9
    Det siste trinnet er å spille med skyggelag innstillinger. Gå til Filter -> Blur -> Gaussian blur og leke med innstillingene der. Jo høyere tall, jo mer uskarpt, og jo lenger bort skyggen vil se. De samme verk med opacity, men tallene går ned. I dette eksempel ble en verdi på 6,7 piksler brukt til uklarhet, og opasiteten er satt til 23 prosent.
  10. 10
    Nå er alt du trenger å gjøre er å slippe det inn i et bilde som trenger et punkt hull eller to. Her er et eksempel:

Tips

  • Du kan lage mange varianter på disse. Lek litt med innstillingene for forskjellige effekter.
  • Ikke rush dette fordi da vil du ikke få det beste resultatet. For noen av de mer gratis stil trinn, for eksempel trinn fem, må du kanskje prøve et par ganger.

Ting du trenger

  • Adobe Photoshop