Wkuno

Hvordan lage en lasting skjermen i flash

Opprette en lasting skjermen i Flash er relativt enkelt. Alt du trenger er et par filmklipp og en liten bit av ActionScript. Dette hvordan er skrevet i ActionScript 2.0 ved hjelp av saksbehandlingsfeil programmering og krever et lavt nivå av ferdigheter i Flash.

Trinn

Hvordan lage en lasting skjermen i flash. Opprett en ny ActionScript 2.
Hvordan lage en lasting skjermen i flash. Opprett en ny ActionScript 2.
  1. 1
    Opprett en ny ActionScript 2. X-filen og endre fps til 50.
  2. 2
    Opprett movieclips som kreves for din lasting animasjon. Vi kommer til å lage en veldig enkel skjermen for å starte med.
    1. Velg Rektangel-verktøyet fra Verktøy bar. Tegn et rektangel ca 10px høy og 100px lang og gjøre det til en movieclip (F8). Dette vil være den linjen som representerer mengden av filmen som er lastet inn. I kategorien Egenskaper av objektet, gir dette movieclip forekomsten navnet "ProgressBar".
    2. Tegn en textarea på scenen som vil holde andelen av filmen som er lastet inn. Når du oppretter textarea, sørg for at den type dropdown (nær toppen av kategorien Egenskaper) er satt til Dynamisk tekst. Også i kategorien Egenskaper, klikk Character embedding og velg både "Tall" og "Tegnsetting". (Tips: Hold nede Ctrl tegnsetting "..> Mens du klikker for å velge flere menyelementer) Når den er laget, gir dette textarea forekomsten navnet" percentageLoaded ". Merk: Ikke gjør textarea et symbol.
  3. 3
    Skriv ActionScript kreves for å sjekke hvor mye av filmen er lastet. Hvis du har brukt Handlinger vinduet før, kan det allerede være synlig for deg. Hvis ikke, trykker du på F9 eller bruke menyen Window> Actions.
    1. Lag et nytt lag i tidslinjen for bare ActionScript din. Du kan bruke det nye laget ikonet under tidslinjen eller menyen Sett inn> Timeline> Layer. Dette vil holde ActionScript separat og tydelig av movieclips og gjør livet mye enklere når du har hundrevis av lag eller movieclips.
    2. Legg til følgende kode i Handlinger rammen. Les kommentarene i koden (merket med / /) For å se hva hver del gjør.
     / / Stopper spillehodet beveger seg nedover tidslinjen til du er ferdig med å laste filmen
     stop ();
     / / OnEnterFrame starter en løkke på samme hastighet som filmen er fps er satt til.
     / / Det vil fortsette på ubestemt tid til du stopper den.
     _root. onEnterFrame = function () {
     / / Beregn prosentandelen av filmen som er lastet inn.
    . prosentandel = Math runde ((dette getBytesLoaded () / dette getBytesTotal ()) * 100..);
     / / Sett x-aksen eller horisontal omfanget av ProgressBar å visuelt
     / / Representerer prosentandelen. Merk: For å gjøre dette mer visuelt
     / / Effektiv, vil du sannsynligvis vil legge til en ramme.
     ProgressBar _xscale = prosent.;
     / / Sett den prosentvise lastet inn i textarea, for eksempel "47%"
     percentageLoaded text = prosentandel + "%".;
     / / Sjekk om den prosentvise variabelen er lik 100
     if (prosentandel == 100) {
     / / Fjern onEnterFrame sløyfe vi startet ovenfor
     slette _root onEnterFrame.;
     / / Gå og starte filmen
     gotoAndPlay ("MovieStart");
     }
     }
    
    1. 1
      Test din film ved å trykke ctrl + enter eller bruke menyen kontroll> test film.

    Tips

    • Jeg vil ikke anbefale å lage en loader direkte på roten tidslinjen. Det var bare lettere for dette eksemplet.
    • Du kan også bruke mesteparten av denne koden for å dynamisk laste en. Swf eller. Jpg inn et filmklipp med loadMovie ()