Wkuno

Hvordan lage en film

Filmen ble født i 1878, og mens bare 16 frames lang, nødvendige flere kameraer og mange mange timer, så det ble omgjort til en film ved å sette sammen de enkelte bildene ett bilde om gangen. Blinke frem over 130 år, og vi kan skyte flere filmer på en dag med våre iPhones enn ble gjort i de første 20 årene av film. Og mens det er så lett å gjøre, er det mye vanskeligere å gjøre det bra. I denne artikkelen vil vi prøve å vise deg hvordan du kan lage en film også!

Trinn

Hvordan lage en film. Utvikle en estetisk for filmen din.
Hvordan lage en film. Utvikle en estetisk for filmen din.
  1. 1
    Gjør din historie. Fordi de fleste filmer er i hovedsak visuelle historier, er første skritt å komme opp med en idé som du vil gjøre om til en film. Du trenger ikke å ha alle detaljer på plass, men du bør ha en grunnleggende idé om premisset.
    • Ideer. Et godt sted å starte er ved å skrive en liste over alle de rekvisitter, steder og skuespillere som er currentlty utilgjengelig lokalt deretter utvikle en film rundt dette. Hold en drøm journal, drømmer som filmer er visuelle historier og drømmer. Hold en notatbok med deg for å skrive ned ideer. Les nyheter storys i avisene. Har en grunnleggende idé, og jobbe med det. Begrense det ned etterhvert mens du skriver tomten.
    • Tenk på de filmene du liker å se på, eller bøker du liker å lese, og vurdere hva som gjør dem så interessante. Er det karakterene, handlingen, det visuelle, eller tema? Uansett hva det er, holde det element i bakhodet når du planlegger din film.
  2. 2
    Utvid din idé. Når du har avgjort på et grunnleggende premiss, begynne å legge på den. Tenk om filmen i fire seksjoner.
    • Begynnelsen, eller Introduksjon (noen ganger også en Prologue) der du introdusere karakterene, etablere stemningen, og satte scenen. Dette er utstillingen.
    • Midten, hvor mesteparten av filmen foregår. Her utvikle hovedpersonen og folk som er vennlig mot ham, den antagonist, og hans venner, hvis noen, og kanskje en kjæreste som også kunne være hovedpersonen eller antagonist. Føl deg fri til å blande rollene og kjønn så mye du vil. (Tenk rollene i Kill Bill, for eksempel.) Den midterste er også der historien er virkelig fortalt. Hvorfor er disse menneskene her, og hva de gjør sammen? Hvor ser det ut som de er på vei? Hva er friksjonen punktet som må oppløsning? Fordi om lag 2/3 av veien gjennom filmen, du kommer til å nå...
    • The Climax. Det er her filmen kommer til et hode. Dette er hvor meteoren treffer planeten, eller ikke, hvor helten beseirer skurken og lever-eller dør-selv, og hvor nattevakt oppdager hvordan du får alle lekene tilbake i esken før leketøysbutikk åpner. Det romantisk interessert kyss, bomben er uskadeliggjort, er hakket politiker funnet ut, blir Mars en atmosfære, og Timmy blir reddet fra brønnen.
    • Resolusjonen, eller denouement. Nå som historien har blitt fortalt, og klimaks nås, må filmen å binde opp løse tråder og sende alle hjem snakker om hva de nettopp så. Det er der den rufsete antihelten setter jenta på flyet og sier: "Vi vil alltid ha Paris". Timmy blir kjeftet og så har håret bustete og er kjærlig tatt hjem for stekt kylling og dumplings, The leketøysbutikk eieren er clueless om gårsdagens kaos... bortsett fra han synes han så Beach Barbie kyss på ham (nah, ikke kunne være ), og selvfølgelig, monterer alles favoritt-den mystiske einstøing sin hest og rir inn i solnedgangen... roll kreditter!
    • Når det er sortert ut, kuttet fortellingen i enda mindre biter-for eksempel, tenker innføring, utvikling og overgang til hver av de fire viktigste hendelsene. Fortsette å jobbe din historie i mindre og mindre segmenter, til du har en god ide om hva som skal skje scene-for-scene.
    • Hvis du ønsker å oversette dette til et filmmanus, se mer informasjon nedenfor.
  3. 3
    Dreieboken din film. Storyboards er tegning ut skisser av hva du vil at filmet skudd for å se ut.
    • Det kan gjøres på en makro skala, og trekker bare hvert store scene eller overgang.
    • Det kan også gjøres på mikronivå, planlegging hvert skudd og kameravinkel-selv flere vinkler per skudd. (Tenk signaturen åpningsscenen i Matrix med Trinity.) Denne prosessen gjør en lang film gå jevnere. Du kan prøve skyting uten storyboards, men det vil ikke bare hjelpe deg å visualisere filmen, vil det hjelpe deg å forklare din visjon til regissør og filmfotograf.
  4. 4
    Utvikle en estetisk for filmen din. Fordi filmer er visuelle, er det en god idé å bruke litt tid på "look and feel" av filmen. Vurdere to filmene som et eksempel: Matrix igjen, med sin monokromatisk, gul-grønn tone hele veien, noe som forsterket følelsen av å være "digitalisert", og A Scanner Darkly av Richard Linklater, som ble rotoscoped og hadde en unik og minneverdig tegneserie virkeligheten look til det. Her er noen andre områder for å vurdere.
    • Skyting style: Ønsker du din film til med glatt, fagmessig redigert skudd, eller en grov, håndholdt kamera utseende? Det er alle der for å gjøre. For eksempel, se på Melancholia av Lars von Trier, åpningen scenene ble skutt med en super høy hastighet kamera, som gjør som en væske, grasiøs slow motion. Det meste av resten av filmen er skutt med håndholdt, eller "vaklende cam", setter tonen for de følelsesmessige og åndelige konflikter som ringvirkninger gjennom filmen.
    • Kostymedesign: Film avhengige av kostymer for å kommunisere viktige karaktertrekk til betrakteren. Du må bare tenke Men in Black.
    • Scenografi: Hvordan vil du at innstillingen av filmen din for å se? Kan du filme det i en ekte sted, eller må du bygge et sett? Feiende panoramabilder av den store skjermen epos av 60-tallet og 70-tallet støttet seg på en kombinasjon av store åpne områder og studio-mye sett. Scener fra The Shining ble skutt på en skihytte i Oregon. Dogville ble skutt på en naken scene, med bare forslag av bygninger som rekvisitter.
    • Belysning: Noen filmer har myk, nesten gauzy belysning som gjør at aktører og sett ser betydelig mer attraktivt, og hele filmen mer drømmeaktig, andre foretrekker en lys stil som ser nærmere virkeligheten, og noen folk presse kantene og gå for en virkelig hardt lys som er nesten kutte. Sjekk ut Domino med Keira Knightley.
  5. 5
    Sett sammen et mannskap. Din mannskap vil hjelpe deg med å oversette din visjon til en film. Dette er noen posisjoner å vurdere:
    • Regi: Regissøren styrer kreative aspektet av filmen, og er et sentralt bindeledd mellom mannskap og cast. Hvis dette er filmen og historien din idé, og budsjettet er beskjeden, er direktør sannsynligvis deg.
    • Filmfotograf, eller Director of Photography (DOP): Denne personen er ansvarlig for å sørge for at belysning og selve filmingen av filmen går greit, samt avgjøre med regissøren hvordan hvert skudd skal være innrammet, lys og bilde. Han eller hun klarer belysning og kamera mannskaper (eller er belysningen og kamera mannskap, på en mindre film).
    • Casting director: The talentspeider avgjør hvilke aktører som er best egnet for filmen, samt forhandle kontrakter og tidsplaner.
    • Scenografi: Denne personen er ansvarlig for å sørge settene korresponderer med regissørens kreative visjon. Han eller hun kan også være props master (med ansvar for de elementene som fyller settet).
    • Kameraoperatør: Kameraet operatøren gjør selve innspillingen av filmen, som arbeider med kameraene. På en liten produksjon, kan denne personen også være fotograf eller regissør-eller begge deler!
    • Lydmann: Lyden mann kan være en eller flere personer. Dialog må registreres enten i scene, eller løkker i senere under produksjon. Lydeffekter, som lasere zapping og helikoptre eksploderer, alle trenger å bli skapt, musikk må være hentet fra, registreres, og blandet, og Foley (fotspor, lær knirker, plater brutt, dører slamming) alle må genereres.
    • Kostymedesigner: På en stor produksjon, vil denne personen velge (og kanskje til og med sy) hver drakt som brukes i filmen. På mindre produksjoner, er denne posisjonen som regel slått sammen med en annen jobb.
    • Hår og makeup artist: Som navnet tilsier, er denne personen som har ansvaret for å få skuespillerne til de rette frisyrer og sminke for hver scene. På en liten produksjon, kan denne posisjonen ikke engang eksisterer.
    • Script veileder: Skriptet veileder er siktet for å sørge for at skuespillerne holde på manus, og at kontinuiteten i filmen blir opprettholdt. Han eller hun kan også ta opp produksjonen sin daglige fremdriften arbeider gjennom manuset. På en mindre produksjon, dette kan bli slått sammen med en annen posisjon.
    • Film redaktør: Når produksjonen har pakket, tar redaktøren alle skudd og kombinerer dem i master. Han arbeider med regissøren, holde noen tar og kutte andre. På en mindre film, kan direktøren håndterer redigering.
    • Lyd redaktør: Lyden redaktør blander musikk, dialog, foley og effekter. De fleste PC-baserte film-redigering programvare gjør noen kvote for lydspor, men i tillegg til en dyktig ingeniør er sterkt anbefalt.
  6. 6
    Avgi din film. Folk i din kommune kan fungere for skjermen studiepoeng i lavbudsjetts filmer. Selvfølgelig ville det være en fordel å ha et kjent navn hovedrollen i filmen.
    • Test spekter av dine aktører. Hvis du vet at en av dem vil måtte gråte i en trist scene, gjør at han eller hun kan gjøre det før du kontrakt for prosjektet.
    • Unngå planlegging konflikter. Sørg for at aktører kan være tilgjengelig på settet når du trenger dem.
  7. 7
    Kle settene, eller speide et sted. Hvis du kommer til å skyte på location, finn det området du ønsker og sørge for at den er tilgjengelig for filming. Hvis du jobber på et sett, begynne å bygge og "dressing" (eller legge rekvisitter) dem.
    • Hvis det er mulig, ved hjelp av faktiske steder er enklere. Det er enklere å filme i en diner enn å lage et rom ser ut som en.
  8. 8
    Samle og teste utstyr. I det minste, trenger du et videokamera. Du vil sannsynligvis også trenge et stativ - å montere kameraet for stødige bilder - lysutstyr og lydutstyr.
  9. 9
    Filme filmen. Beslutningene du gjør vil resultere i at forskjellen mellom en "film" eller et profesjonelt utseende film.
    • Noen sier å skyte flere tar fra flere vinkler fordi det vil være mer interessant på slutten. Det vil sikkert gi redaktøren noe å tenke på!
    • Som en svært generell regel, profesjonelle filmskapere skyte hver scene i et bredt skudd, middels skudd og lukke opp viktige elementer.
    • Dessuten er den type skudd de bestemmer seg for å ta bestemmes av hva følelse eller følelser de prøver å formidle. Hvis du er under tidspress bruker mer enn ett kamera. Følg 180 graders regelen.
  10. 10
    Redigere film. Ta opptakene til datamaskinen din, laste opp filer, og deretter logge dem, identifisere hva shots fungere. Sett sammen en grov ved hjelp av disse bildene. Måten du redigere film påvirker drastisk måten filmen ender opp som ser og føler.
    • Å gjøre hoppklipp vil holde seerens interesse og satte tonen for en actionfilm, men lange, dvelende bilder har en kraftig innvirkning også, men gjort dårlig dette kan være veldig kjedelig. Tenk på begynnelsen av The Good, the Bad, og den grusomme.
    • Du kan også redigere til musikk, som er en rask og effektiv måte redigering, du kan også redigere til musikk på en rolig del av filmen, ved å velge musikk som gir den rette stemningen.
    • Redigering mellom ulike vinkler kan raskt vise flere ting skjer på samme scene. Bruk redigering systemets splitt eller barberhøvel verktøy for å lage mindre klipp fra flere skudd, og deretter mikse og matche. Du vil få taket på det raskt, og med digital filmskaping, er dine feil alltid reddet av Angre.
    • Med overganger en oppløse eller kryss fade symboliserer bestått av tid og en fade til svart brukes når noen sovner eller ved begynnelsen og slutten av en film.
    • Den type redigering programvare du bruker saken. For Windows bruker Sony Vegas, Adobe Premiere (PC eller Mac), eller Avid Media Composer (PC eller Mac), for en Mac, bruker iMovie eller FinalCut Pro.
  11. 11
    Legge til lydeffekter og musikk. Sørg for at musikken flyter med hva som skjer i løpet av filmen på den andre. Musikk gir filmen en emosjonell holdning. Det endrer publikums følelser som gir dem et mer positivt syn på filmen din.
    • Du kan variere musikken, for å gjøre publikum føler seg glad, trist, sint, redd, spent, etc.
    • Husk at hvis du har planer om å distribuere en film ved hjelp fant musikken kan føre til problemer, så det er best hvis du kan få musikk spesielt komponert for filmen, pluss det er mange dyktige musikere der ute som ville elske å få erfaring.
  12. 12
    Lag tittel og kreditter sekvenser. Det er lurt å navngi cast og crew på slutten av filmen. Du kan også inkludere en liste over "takk yous" til noen organisasjoner som var villig til å la deg skyte i sine virksomheter. Viktigst holde det enkelt.
  13. 13
    Eksportere filmen til et digitalt format DVD.
  14. 14
    Lag en teaser eller trailer (valgfritt). Hvis du ønsker å markedsføre film på nettet eller i andre teatre, velg deler av det for et kampanjetilbud trailer. Ikke gi bort for mye av handlingen, men prøver å fange betrakterens interesse.

Mer informasjon

Her er en liste over mer detaljerte Google artikler som kan hjelpe deg lage en film.

  1. 1
    Gjøre filmen idé til et manus. Hopp ansette en annen forfatter å gjøre det for deg.
  2. 2
    Dreieboken din film. Det vil gjøre skyte mye enklere.
  3. 3
    Lag en film på billig. Har ikke mye av et budsjett? Denne artikkelen kan hjelpe.
  4. 4
    Gi kreditt der kreditt skyldes. Her er hvordan du legger en kreditt sekvens i filmen.
  5. 5
    Bygg dine egne sett. Denne artikkelen kan lede deg gjennom hvert trinn.
  6. 6
    Lag en stumfilm. Ønsker ikke å bruke tid eller penger på lydutstyr og dialog? Dette er veien å gå.
  7. 7
    Gjøre filmen i en uke. Kort tid? Bruk denne artikkelen dag-for-dag tidsplan.
  8. 8
    Lage en animert film. Er dine ideer for kreative for å bli fanget i det virkelige liv? Prøv animasjon i stedet.
  9. 9
    Sjekk ut denne siden for flere ideer. Mulighetene er uendelige!

Tips

  • Før opptak av en scene, sørg for at videokameraet er ladet opp og er klar til å kjøre. Ha et ekstra batteri er en god idé.
  • En film karakter er sterkt påvirket av bevegelse av kameraet. Hvis du ønsker en skrekkfilm eller en voldelig film, anbefaler vi at du bruker en HD håndholdte og shake, ingen DVX. En DVX er vanligvis brukt for en jevn, dialog film.
  • Lyd og lys er veldig viktig: God lyd (lett å forstå personen som snakker uten å høre fotograf puste, eller gaten støy, for eksempel) er kritisk. God belysning gjør video / film severdig. Excellent "budsjett belysning" inkluderer: Dusk eller tidlig morgen, en tåkete eller overskyet dag, og skygge (men bare når det er en mørkere bakgrunn.) En hvit plakat bord eller aluminiumsfolie kan brukes til å sprette lys til den skyggelagte siden av ansiktet. For natt skyting bruk arbeidslys.
  • Prøv å lage den type film du elsker å se for ditt første prosjekt-vil du være mye mindre sannsynlig å bli frustrert under filming.The nøkkelen til å bo interessert i noen kunstneriske prosjekt er å skape noe som du kan elske-eller i det minste forholde seg til.
  • Kontroller at cast kjenner sine signaler og når en scene blir filmet, sørge for at alle vet. Du vil ikke ha dem trå inn et skudd unødvendig.
  • Før du er ferdig med filmen, få tilbakemelding på det fra familie og venner.
  • Se en masse filmer med et kritisk øye-ikke så mye å kritisere skuespill eller retning, men å forstå toner, stiler, hvordan lyden er brukt, hvordan belysningen er brukt. Se etter feil, også: for den spirende filmskaper, disse er opplysende. Når du ser på en film hjemme, trekke den filmen opp på IMDB. Nær bunnen er det en seksjon som heter "Visste du dette?" som er lastet med trivia og goofs for nesten alle film-og TV-show der ute.
  • Sørg for å følge grunnleggende filming regler som regelen for tredjedeler (tenk på skjermen er delt inn i vertikale tredjedeler og har alltid et fokuspunkt eller vital karakter i scenen i lengst til venstre tredje), dette gjør det mye mer interessant. Sjelden er en karakter i sentrum av skjermen og gjør filmen ser mye mer profesjonelt til slutt.
  • Legg til musikk, men ikke ulovlig. Med andre ord, kan du putte musikken i, men ikke gi ut kopier. Hvis du gjør det, må du bruke ikke er opphavsrettbeskyttet materiale eller kontakte noen for å få permission.No Uansett hvor du er er det alltid uavhengige musikere som ville elske å ha sine sanger i filmen.
  • Ikke hoppe rett inn i innspillingen av filmen. Ta deg tid med pre-produksjonen, ellers din film vil være svak og uprofesjonelt utseende. Sørg for at du tenker ut budsjettet og alle andre forhold av denne filmen som trenger å bli sett over. Hvis du hopper inn i filmingen med en gang, kan du ikke være forberedt, og du filmen vil mislykkes. Den beste måten for å lage en film er å tilbringe en god del tid på å lage og utvide din idé.
  • Hvis du bruker dine venner som skuespillere, sørg for å ha alt planlagt ut. På denne måten ingen tid er bortkastet å sitte rundt og får ingenting gjort.
  • Få gode skuespillere!
  • Når du er ferdig med filmen, dele den med verden. Hvis det er et seriøst arbeid, bringe den til filmfestivaler hvor det kan bli plukket opp. Hvis det er en liten, tilfeldig arbeid, vert det på internett for hele verden å se fritt. De er begge baner til ulike typer berømmelse.
  • Ha en advokat lese over noen kontrakter før du signerer dem. Du kan bli signering bort rettighetene til filmen din.
  • Her er noen kamera tips du bør vurdere:
    • Varier skudd for interesse, men variere type skudd, mellom bred, medium og close-up. For mange nærbilder på rad er forvirrende. Start med et bredt Etablering Shot (slik at publikum vet hvor handlingen foregår og hvilken tid på døgnet, året eller årtusen det er), da variere medium og close-up shots. Hold merkelig synspunkt (POV) skudd til et minimum med mindre du prøver å skremme betrakteren.
    • Panorering (bevege kameraet fra side til side) er ikke anbefalt. Men hvis du må, pan i vidvinkel, og har en grunn for pannen (følg en person gå gjennom scene eller panne til hva skuespilleren på skjermen er å se på). Avslutt pan på objektet av pannen. Hvis kokekaret er utformet for å vise Golden Gate bridge, som er så årsaken til pannen. Ikke panorere frem og tilbake.
    • Prøv å unngå å filme en film i første-person-hvor kameraet fungerer som Eye of the protagonist. Disse filmene ende opp som ser billig og vanligvis er ikke mye av en hit med publikum.
    • Vit når du skal bryte reglene: vurdere The Blair Witch Project, som ble skutt nesten utelukkende første person, som ga det en "billig, hjemmelaget" effekt som virkelig bidratt til å gjøre det mye mer skremmende.
    • Prøv å unngå å vippe kameraet, eller gjøre det med måte.
    • Ikke gjør fancy kamerabevegelser uten ekstra utstyr som en Steadicam.
    • Prøv å etablere skudd. Du kan også, hvis det tillates, stå på en bygning i en by og video hele byen, men etablere skudd trenger ikke å være av en by det kan være en bygning, tegn eller noe som etablerer plasseringen.
  • Filmen trenger ikke å være oppdiktet. Selv om du ønsker å gjøre en dokumentar, starter prosessen med en idé eller et spørsmål. Tenk på de emnene du er interessert i, eller en brennende spørsmål du alltid har hatt, og utforske det. (Prosessen med å filme en dokumentar er litt forskjellig fra å gjøre en fiktiv film.
  • Hvis du fotograferer en dokumentar, har du sannsynligvis ikke vil bruke tid på å utvikle et manus eller storyboards. I stedet komme opp med en idé, sette mål for å skyte for eksempel hva er hensikten med denne filmen? Hva publikum vil det appellere til? Hva nytt perspektiv du leverer. Satt ut for å fange så mye opptak som du kan, og fokusere på redigering og andre post-produksjon prosesser (for eksempel legge til musikk).
  • Din første filmen vil ikke være fantastisk, så ikke være over ambisiøse, arbeid innenfor det betyr.
  • Du trenger ikke nødvendigvis å planlegge hver eneste detalj av filmen. Bare vet plottet og manuset, og litt tilleggene er ikke dårlig. Improvisere kan gi filmen et mer realistisk og friskt utseende, hvis skuespiller gjør en god jobb med det.
  • Sørg for at alle dine skuespillere vet nøyaktig hva de skal gjøre.
  • Når du filmer i solen, stå så langt unna som mulig, slik at skygger ikke blir et problem.

Advarsler

  • Ikke legg i vitser om de ikke er nødvendig, eller om de er i dårlig smak. Det kan lett ødelegge den kunstneriske aspektet. Med mindre det er en film om dårlig smak og frekke vitser. I så fall eschew oppriktighet.
  • Hvis filming i en faktisk plassering som ikke tilhører deg, for eksempel en middag, spør eieren eller en arbeidstaker / leder for tillatelse først. Dette vil sikre at ting blir gjort lovlig, er den riktige fremgangsmåten blir fulgt, og for å unngå eventuelle forsinkelser eller komplikasjoner med innspillingen. Alltid få skriftlig tillatelse så det er ingen spørsmål senere.
  • Ikke stjel ideer når du skriver manuset. Sørg for at ideene er alle din egen og så originale som possible.You ikke har budsjett som Hollywood gjør så den eneste måten du kan skille seg ut er å være unik.
  • Pass på at når du kaster dine skuespillere, de er alle forpliktet til arbeidet å være en suksess. Ellers kan en skuespiller som ikke er villig til å samarbeide sette utfallet av filmen. Sørg også for at du velger de riktige skuespillerne som passer rollene, da dette vil skape en stor innvirkning på filmens sluttresultatet. Unn skuespillere med respekt, som noen negative luft eller spenning ville sikkert påvirke filming prosessen. Det vil også påvirke din evne til å ansette flere aktører i fremtiden.
  • Ta mange bilder under filmingen.

Ting du trenger

  • En idé
  • Et skript
  • Et videokamera
  • En filmteam
  • Skuespillere
  • Annet teknisk utstyr
  • Et sted å film
  • Penger
  • En redigering program
  • Et storyboard