Wkuno

Hvordan konvertere en kjørbar fil til en skjermsparer

Dette vil gi deg en kort innføring i hvordan å lage en skjermsparer fra et eksisterende program.

Trinn

Hvordan konvertere en kjørbar fil til en skjermsparer. Åpne mappen som inneholder filen du ønsker å konvertere, ved hjelp av Windows Utforsker.
Hvordan konvertere en kjørbar fil til en skjermsparer. Åpne mappen som inneholder filen du ønsker å konvertere, ved hjelp av Windows Utforsker.
  1. 1
    Åpne mappen som inneholder filen du ønsker å konvertere, ved hjelp av Windows Utforsker.
  2. 2
    I explorer, hvis du ikke kan se filtypen (for eksempel ". Program exe"; utvidelsen er etter den siste desimal: "exe", dette er noen ganger skjult, vanligvis som standard), gjør du følgende:
    • Klikk "Verktøy", deretter "Mappealternativer" i menyen nærheten av vinduet tittel.
    • Klikk på "Vis" fanen i det nye vinduet som dukket opp.
    • Du trenger kanskje ikke å bla nedover, men hvis du ikke ser "Skjul filetternavn for kjente filtyper" i listen under "Advanced Settings" label så du må bla for å finne det, når du ser det, fjerner det.
    • Klikk "OK" (eller "Apply" og deretter lukke vinduet)

  3. 3
    "Høydepunktet" (eller "Select") filen du ønsker å konvertere (vanligvis ved single-klikke på den), eller alternativt bare høyreklikke det.
  4. 4
    Hvis du høyreklikket på filen, velg "endre navn" på hurtigmenyen som vises, hvis du bare valgt filen, trykker f2 (les neste steg før du gjør dette trinnet).
  5. 5
    Endre filtypen fra . Exe til. Scr.
  6. 6
    Høyreklikk på filen og velg: "Installer".

Tips

  • Vanligvis interaksjon med datamaskinen vil ikke føre til at skikken skjermsparer for å lukke; disse hendelsene må være satt opp selv, kanskje ved hjelp av mouseMove / KeyPress hendelser følger i noen IDE-tallet, eller sjekk for samhandling i hoved loop.
  • Kommandoen operatør "/ ​​S" er gått til programmet når du velger "Konfigurer" i menyen sammenheng.
  • Kommandoen operatør "/ ​​s" er passert når skjermspareren er forhåndsvises (bedt om å 'start' i fullskjerm).
  • Kommandoen operatør "/ ​​p #" er passert når skjermspareren er valgt i "Egenskaper for Skjerm". Den numeriske symbol representerer vindusreferansen der "Display Context" må stilles til som en "mini-preview" for skjermsparer (aka hWnd for det overordnede vinduet).
  • Kommandoen operatør "/ ​​c: #" er passert når "innstillinger"-knappen er valgt i Egenskaper for Skjerm. Still inn programmet til å lese bare de to første tegnene i kommandostreng til work-rundt noen problemer med dette.
  • Hvis tilgjengelig, opprett en debug-bryteren til bruk i IDE som vil tillate deg å endre / se visse aspekter av skjermspareren samtidig utvikle det, uten å måtte bekymre deg for visse funksjoner / funksjoner fra å komme i veien for utvikling og bidra til å analysere visse situasjoner.
  • Ved bygging av en skjermsparer i din ideelle programmeringsspråk, må du kontrollere at skjermspareren har ingen rammer, er på maks skala, er alltid-på-topp (rikelig med dokumentasjon på hvordan du gjør dette rundt på nettet, sjekk), og forberede funksjoner i en sløyfe eller hendelse for å tillate gjenbruk av skjermen når brukeren er ferdig med å forhåndsvise skjermspareren eller har blitt un-idle.
  • Hvis du bruker en skjermsparer som en generell slide-show, bør du vurdere å studere Microsoft DirectX for overganger mellom multimedia.
  • Merk: 'Command operatøren (e) "kan også bli referert til som" Command bryteren (e)' og / eller 'Command argument (er) ".

Ting du trenger

  • En grunnleggende + forståelse av Microsoft Windows OS.