Wkuno

Hvordan du gjør din økonomi boom i Age of Empires 2

Har du noen gang lurt på hvordan den andre fyren få slott mens du fortsatt jobber med Militia? Det kan være så enkelt som deres økonomi er sterkere enn din egen. Dette er en måte å sikre at du alltid har ressurser til å gjøre hva du vil i Age of Empires 2. Denne strategien fungerer best på land maps (fordi du ikke trenger å bygge en dock og marine), og forutsetter ingen sivilisasjon fordeler og ulemper av teknologi og ressurser.

Den typiske sivilisasjon starter med 200 mat, trevirke, gull og stein, og det er hva denne artikkelen er basert på, så vel som ingen rushing i alle aldre.

Trinn

Hvordan du gjør din økonomi boom i Age of Empires 2. Alltid være å skape landsbyboere.
Hvordan du gjør din økonomi boom i Age of Empires 2. Alltid være å skape landsbyboere.

Generelle råd

  1. 1
    Alltid være å skape landsbyboere. Landsbyboere er nøkkelen til en god økonomi, som de samle ressurser og bygge bygninger. Faktisk, hvis en eller annen øyeblikkelig at du ikke skaper landsbyboere fra din sentrum, så det er viktig tid tapt, spesielt i Dark Age (din prestasjon av de to første minuttene av spillet på noen sivilisasjon kan avgjøre om din økonomi er overlegen andre spillere).
  2. 2
    Ikke overse din militære! Denne guiden skal ikke brukes for fullt spill-spiller! Suksess i spillet er fra en sterk og velutviklet militære, men for å gjøre det, trenger du en sterk økonomi. Vokt dere for rushers som vil invadere din sivilisasjon i føydale alder, tidlig Castle Age, eller sent Castle Age. Hvis du unnlater militaristisk utvikling (med mindre du er i undring rase), vil du miste spillet.

Dark Age

  1. 1
    Når spillet begynner, er det noen skritt som må gjøres i veldig rask rekkefølge:
    • Umiddelbart lage fire landsbyboere fra sentrum, tappe alle 200 mat. Standard hurtigtaster H for sentrum og C for å opprette en landsbyboer (bare etter å ha valgt sentrum). Dermed er den raskeste måten å gjøre dette for å trykke H og deretter trykker shift-C. Skiftet velger 5 gangen. Dette mønsteret er kanskje den viktigste hurtigtast mønster i spillet.
    • Har to landsbyboere bygge to hus. Dette vil midlertidig øke bestanden til 15, slik at flere landsbyboere som skal opprettes. Har du ikke en landsbyboer bygge ett hus hver - begge landsbyboere må arbeide på ett hus av gangen for å holde jevn flyt av landsbyboer skapelsen. Når de to husene er ferdig, har de to landsbyboere bygge en trelast leir i nærheten av en skog (din speider skal allerede ha funnet minst én av nå).
    • Velg speider og speider rundt hva som er synlig for deg Finne fire første sauene er kritisk i Dark Age -. Jo tidligere de blir observert, jo bedre. Av og til kan en av sauene allerede være synlig i tåken. Hvis dette skjer, har speideren gå til der sauene er. Den fire sauer vil bli konvertert til dine farger og du kan fortsette speiding for de andre fire sauer (i par) som er lenger unna, bær, to villsvin, hjort (ikke tilgjengelig på noen kart), gull gruver og stein gruver.
    • Har den andre landsbyboer hogge veden i nærheten av sentrum.
  2. 2
    Når fire sauer ankommer sentrum, har alle unntatt to av dem plasserer seg rett utenfor sentrum, og to av dem plassert på sentrum. Har de nyopprettede landsbyboerne samle mat på en sau om gangen (dele hyrdene omtrent i halvparten hvis du går ut av rommet, som vil være uunngåelig). Også sette veden den andre landsbyboer har hakket og samle ham har sauer også.
  3. 3
    Forskning vevstol gang de fire landsbyboere har alle blitt opprettet. Loom gjør landsbyboere å overleve en ulv på egen hånd (viktig ved høyere vanskeligheter, som ulvene bli svært aggressive) og å ha bedre helse i løpet av et villsvin lokke. Målet ditt er 01:40 når du klikker Loom (1:45 på multiplayer på grunn av etterslep).
    • I løpet av denne tiden, kan bygdefolket til slutt eksos en sau mat. Bare velg alle av dem og samle den som er i sentrum, ikke de to andre rett utenfor den. Sørg for at du holder nøyaktig to sauer på sentrum slik at innbyggerne ikke trenger å gå for å sette inn.
    • Etter Loom er undersøkt, holde skape flere landsbyboere. Du må kanskje brute force hyrdene (velge alle av dem og innskudd) for å nå 50 mat kravet. Sørg for at du holder et øye med din befolkning å nå 13 - du trenger for å bygge et annet hus.
  4. 4
    Bygge en mølle nær bærene med en landsbyboer som ikke hugge ved. Dette vil tilfredsstille de to Dark Age bygningen forutsetning for føydale Alder og vil gi din sivilisasjon med en sekundær, tregere, men stødigere matkilde. Etter hvert som flere landsbyboere er opprettet, kan flere bli allokert til bærene.
  5. 5
    Lure villsvin. Villsvin luring bør gjøres når sauene er nesten utslitt av maten. Velg en landsbyboer og angripe et villsvin. Når villsvin kjører mot landsbyboer, gå ham har tilbake til sentrum. Når villsvin er i nærheten av sentrum, har bygdefolket fortsatt samle sauer (Hvis det er noen sauer igjen. Landsbyboerne skal være inaktiv hvis ikke.) Innskudd, og angripe villsvin.
    • Hold et øye som landsbyboer kan dø. Det er også en risiko for at villsvin vende tilbake til sin opprinnelige plassering. Vokt dere for dette som tiden har vært bortkastet.
    • Når de to villsvin 'mat løpe ut, jakte på hjort. 3 landsbyboere skal jakte en hjort. De er lett drept, men kan ikke bli lurt.
  6. 6
    Holde opprette landsbyboere til du kommer til 30 innbyggere. Hold bygge hus til du kan støtte 35 innbyggere. Noen nye landsbyboere skal fordeles til tre, noe som er svært viktig sett fra føydale Alder på. Du bør ha ca 10-12 landsbyboere på tre.
    • Bygge en gruve leir ved siden av din gull haug som ligger i nærheten av din sentrum. Selv om du ikke trenger gull for å gå videre til føydale alder, er det viktig å starte i Dark Age (eller i det minste mens forsker Feudal) fordi du ikke vil være i føydale alder på veldig lenge. Noen sivilisasjoner starter med -100 gull, og det er sterkt anbefalt å få et forsprang på gull. Ikke mer enn tre landsbyboere skal fordeles til gull.
    • Gårder er den viktigste kilden til mat senere, men kan gjøres i Dark Age. 60 tre er kravet, og du må lage noen gårder fordi hjort og bær vil bli utmattet av mat. Gårdene er basert på trevirke, og du kan selv trenger å fordele mat-samling landsbyboere å hugge ved. Gårder, ideelt sett, bør plassert rundt i sentrum, som de kan garnison, men hvis du går ut av rommet, kan gårder være plassert rundt fabrikken.
  7. 7
    Forskning føydale alder. Å pakke opp, bør befolkningen være 30 år.

Feudal alder

  1. 1
    Når du treffer den føydale alder, er det et par ting som må gjøres i veldig rask rekkefølge:
    • Velg tre landsbyboere fra tre og bygge et marked.
    • Velg en landsbyboer fra tre og bygge en smed. Denne åpenbare asymmetrien skyldes det faktum at markedet er bygget mye saktere enn smeden. Når markedet og smeden er ferdig, vil to Feudal Age bygningen kravet har blitt fullført, og landsbyboerne skal sendes tilbake til hugge ved.
    • Lag en (høyst 2) landsbyboere fra sentrum. De opprettede landsbyboere skal sendes til hugge ved.
    • Ikke forske noe ennå. Maten og tre (indirekte) er kritisk til Castle Age krav. Noen landsbyboere samle mat som ikke er på gårder (med unntak av bær) skal allerede være på gårder med nå.
    • Din speider bør alltid speiding, spesielt i en 1 vs 1.
  2. 2
    Få til 800 mat. På grunn av den massive mat gevinster under føydale Age forskning, bør 800 maten ikke være langt unna. Faktisk, når markedet har blitt bygget, bør sivilisasjon har 800 mat og 200 gull (det er målet ditt). Hvis du bare lage en landsbyboer, må du kanskje brute force 800 mat i markedet.
  3. 3
    Forskning slottet alder. Den føydale Alder er en "overgang" scenen - ved hjelp av denne strategien, trenger du ikke bo i Feudal særlig lenge i det hele tatt.
    • Under Castle Age forskning, forskning teknologier fra møllen og trelast leiren.
      Bygge en gruve leir ved siden av stein. To landsbyboere fra trevirke bør gjøre denne oppgaven. Stone er viktig for byen sentre og for slottet ditt senere.

Castle alder

  1. 1
    Som med tidligere tider, er det et par ting som bør gjøres i veldig rask rekkefølge: Velg tre landsbyboere fra treet og skaper et sentrum i et strategisk sted, fortrinnsvis ved siden av en skog og en gull eller stein mine (hvis alle tre er funnet ved siden av hverandre, så det er ideelt). Hvis du ikke har nok tre, sørg for at du lager opp 275 tre, og deretter bygge sentrum. Bygge flere bykjerner er ekstremt viktig for sivilisasjonen din som du kan opprette flere landsbyboere med både bysentrum. Bysentre, sammen med 275 tre, også koste 100 stein. Hvis du må, handel ressurser i markedet. I Castle Age, vil du ønsker å bygge 2 til 3 flere bykjerner for optimal vekst.
    • Lag flere landsbyboere fra sentrum. For å fortsette med jevn flyt av landsbyboer skapelsen, må du huske å ofte bygge hus med tømmerhoggere. Nye landsbyboere skal fordeles jevnt til mat, tre og gull, men det er viktig å ha omtrent 8 landsbyboere på stein.
  2. 2
    Forskning tung plog. Dette koster 125 mat og tre, så du må kanskje vente en stund før forske. I tillegg, som du får mer trevirke, vil du ønsker å Reseed gårder med køen i møllen.
  3. 3
    Bygge et universitet og slottet. Universitetene har nyttige teknologier, både knyttet til økonomi og militære. Når du har 650 stein, bygge et slott med fire landsbyboere fra stein gruvedrift. Hvis 650 stein er for langt ut, spesielt hvis du får rushed, kan et kloster bygges (eller et slott alder militær bygning), oppfylle de to Castle Age bygninger kravet.
  4. 4
    Holde utvide din sivilisasjon.
    Hold bygge flere gårder med den nyopprettede landsbyboere. Reseeding er viktig, som manuelt reseeding er irriterende, og når du detaljstyre din militæret under siv eller bare all-out angrep, veldig frustrerende. Byen sentre blir opprettet skal hindre deg fra å måtte bygge en ny mølle.
    • I motsetning til fabrikkene, bør flere trelast leirene skal bygges. Dette er spesielt viktig i slottet alder, som rushers vil målrette tømmerhoggere som normalt finnes utenfor sentrum nærhet (når du garnison, vil lumberjacks ikke dra til sentrum). Lumber leirene skal også bygges fordi skog blir hogd ned, og nye trelast leirene vil redusere gangtid som gradvis økes.
    • Landsbyboere skal fordeles til gruvedrift gull. Derfor bør flere gruvedriftleirer bygges. Hvis du ikke er stadig tildeling av landsbyboerne til gruven gull, deretter 800 gull kravet blir plutselig en mye vanskeligere mål. Bevilgningen til gruvedrift gull er spesielt viktig i Castle Age fordi det er når du skal utvikle din militære. De fleste militære enheter vil koste gull (for noen sivilisasjoner, er det enda mer kritisk som sine militære styrker er dyrt). Mining stein er en mye mindre prioritet som stein er primært bare brukes til tårn, et bysentrum, slott, vegger og Murder Holes.
  5. 5
    Et kloster kan være bygget for å lage munker. Relikvier, som bare kan bli plukket opp av munker, gir en konstant strøm av gull til økonomien din, og er en utmerket kilde til gull når det er mangel på det (og ved handel i markedet blir svært ineffektiv).
  6. 6
    Handel vognene er en utmerket måte å få gull hvis du spiller med minst en alliert. Jo lengre unna sitt marked er borte fra din, får mer gull vogna per rundtur. I tillegg undersøker Caravan dobler hastigheten på vognene. Vær oppmerksom på at disse vognene er svært utsatt for angrep fra kavalerienheter.
    • Befolkningen vil variere når du undersøker Imperial Age. Som spillet fortsetter, vil mer og mer av ressursene brukes til militære enheter, oppgraderinger, og teknologier, og mindre på økonomi. Husk at befolkningen bør fortsatt være økende i løpet av Imperial forskning.
  7. 7
    Forskning keiserlige alder. Tidspunktet for når du klikker på forskning knappen vil variere. Forutsatt at du ikke rushing og bygge en militær (som du bør gjøre, bortsett fra i rart race-modus), er målet 25:00. Ideelt sett skal du ønsker å bruke din aller første sentrum til forskning som landet rundt vil den ha blitt utviklet. I løpet av Imperial Age forskning, kan du undersøker Hånd Cart fra et annet sentrum (Trillebår er forutsetning).
    • Ofte vil du ignorerer ditt befolkningen grensen. En landsbyboer bør ofte være å bygge hus som spillet utvikler seg (ikke nødvendigvis det samme landsbyboer, men).

Imperial alder

  1. 1
    Fra nå av vil den militære dominere spillet. Som sådan, bør du fortsette å forske på nye militære teknologier, oppgradere enheter, og for å skape flere enheter for en velutstyrt hær. Det er et par ting som bør gjøres for sivilisasjonen din, men:
    • Som med tidligere tider, holde opprette landsbyboere! Den ideelle sivilisasjon inneholder rundt 100 landsbyboere. Mot hardest AIS og menneskelige motstandere, ikke opphører landsbyboer skapelse, som landsbyboere vil dø av angrep og raid. Fordele landsbyboere i henhold til dine ressurser - hvis du har, for eksempel, 7000 tre og bare 400 mat, ville det være en god idé å bruke noen tømmerhoggere og skape flere gårder, samt Reseed i køen. Wood på land maps blir generelt mindre viktig enn mat og gull i Imperial Age.
    • Forskning vekstskifte, Two-man Saw, og Gold Shaft Mining. Stone Shaft Mining er valgfritt, men ikke en nødvendighet, og ressurser kan være bedre brukt på militær din. Tredemølle Crane er også en nyttig teknologi som er funnet ved universitetet.

Tips

  • Hver sivilisasjon er forskjellige, med sine ulike fordeler og ulemper. For eksempel den kinesiske starte med tre landsbyboere men -200 mat. Det er en god idé å eksperimentere med hver sivilisasjon og for å få en god følelse av fordeler og ulemper ved hver.
  • Grunnleggende mat statistikk:
    • Sau: 100
    • Villsvin: 340
    • Deer: 140
    • Farm: 250, 325 (Horse Collar), 400 (Heavy Plow), 475 (vekstskifte)
  • Som nevnt ovenfor, ikke forsømme din militære! Militære bygninger skal bygges, militære enheter oppgradert, og teknologier bør kontinuerlig undersøkt i henhold til dine behov. Defensive strategier bør også implementeres. For eksempel, når du treffer Feudal, vil du ønsker å bygge et vakttårn ved siden av trelast leiren for å avverge Føydale rushers interessert i å bremse ned produksjon av virke.
  • Forskningen krav til tidene er følgende (det finnes unntak for noen sivilisasjoner):
    • Føydale: 500 mat, 2 Dark Age bygninger
    • Castle: 800 mat, 200 gull, to Føydale Alder bygninger
    • Imperial: 1000 mat, 800 gull, to Castle Age bygninger (eller en borg)
  • Målene er oppgitt i artikkelen er for alle å oppnå. Mange av dem er vanskelig for uerfarne spillere, men det er viktig å alltid prøve å sikte nærmere den.
  • Hvis du på noe tidspunkt du blir stresset eller angrepet, trykk H og trykk B. Dette vil garnison landsbyboere inn noen nærliggende garnisonen bygningen (sentrum, slott, tårn).
  • Innse at under én spiller, når skjermen er svart (rett før spillet starter), kan du trykke på H CCCC (eller H shift-C). Du skal høre sentrum lyd når du trykker på H, selv om du ikke kan se noe ennå. Hvis du venter med å gjøre denne kombinasjonen rett etter den svarte skjermen, deretter 1:40 målet er umulig å oppnå (du vil ende opp i nærheten 01:45-01:48).
  • Hurtigtaster bør læres og brukes. På denne måten er det mye mer effektivt for spilleren å utvikle hans / hennes sivilisasjon ved å bruke venstre hånd for hurtigtaster og Shift-knappen, og høyre hånd for rulling og mus handlinger.

Advarsler

  • Pass opp for rushers. De tre typene rushers er den føydale rusher ("Frusher"), tidlig Castle rusher, og sent Castle rusher.
    • Den typiske Feudal rusher finner og speidere byen din tidlig på å finne trelast leiren. De vil da typisk sende bueskyttere, spearmen, og skirmishers (sjelden menn-at-arms) å trakassere tømmerhoggere og tregere produksjon (for ikke å drepe landsbyboere). Som det er fortsatt tidlig i spillet, bremse ned produksjonen er svært skadelig for økonomisk utvikling. En vakttårn kan bare delvis løse Frusher trakassering.
    • Den tidlige Castle rusher er den desidert farligste. De er en sivilisasjon som skaper ca 6-10 riddere og noen rambukker. Denne gangen er deres mål å drepe landsbyboere nær trelast leiren, gruvedrift leirer, og avsidesliggende gårder som omgir møller, mens ødelegge sentrum ved hjelp av værer. Pikemen bør redusere denne trusselen, sammen med noen kameler (hvis du er en kamel sivilisasjon eller bysantinerne). Infanteri eller riddere kan stoppe rambukk trussel (ikke sentrum fordi rambukker har betydelig pierce rustning).
    • Den avdøde Castle rusher har et lignende mål, men med en mye mer utviklet hæren. Enheter som brukes varierer og avhenger av sivilisasjonen.
    • Du må være i stand til å gjenopprette nok slik at du er i stand til å komme tilbake på sporet. Hvis du ikke komme seg raskt nok, vil du ligge etter dine motstandere og allierte. (Hvis produksjonen er svært treg i føydale tidsalder, er spillet ganske mye over. Din fiende har lyktes.) Hvis du gjenopprette, deretter hele hastverket vil være av liten kostnad for deg, og for store kostnader til motstanderen. En teller-rush er en måte å dra nytte av denne midlertidige svakhet.
    • Dark Age rushers (Drushers) finnes bare i høye nivåer av spill (og svært sjelden under) og er ikke ofte brukt på grunn av de alvorlige begrensninger i Dark Age militære. Vanligvis ville de sende rundt 4 militsen, samt speider kavaleri og noen landsbyboere å trakassere dine landsbyboere på trelast leiren og gullgruve. Fordi drushing er uvanlig, trenger du ikke å bekymre deg rushers inntil føydale tidsalder.