Wkuno

Hvordan du bruker smidig metodikk

Denne artikkelen ble opprettet for å forklare trinnvis prosess involvert i smidig metodikk. Smidig metodikk refererer til en tilnærming til prosjektledelse og prosessforbedring. Smidig metodikk utviklet på midten av 1990-tallet for å hjelpe til med utvikling av programvare.

Trinn

Hvordan du bruker smidig metodikk. Identifiser høyt nivå omfang.
Hvordan du bruker smidig metodikk. Identifiser høyt nivå omfang.

Planlegging og arkitektur

  1. 1
    Identifiser høyt nivå omfang.
  2. 2
    Identifisere innledende «krav stack".
  3. 3
    Lag innledende kravene modell. Bruke selskapets bruksmodellen, initial domenemodell, og innledende brukergrensesnitt modell for å lage modellen for innledende kravene.
  4. 4
    Tildele en arkitektur team. The Core-arkitekturen har ansvar for å se for oss den første arkitekturen, så de bringer den første arkitekturen til prosjektgruppen for tilbakemeldinger. Arkitekturen teamet bør bestå av utviklere som har erfaring med de teknologiene som organisasjonen arbeider med, og de bør ha muligheten til å jobbe med arkitektur pigger for å utforske nye teknologier.
  5. 5
    Identifisere en arkitektonisk visjon. Når en visjon er opprettet, tildele en arkitektur eier.
  6. 6
    Fullfør den første set-up og planlegging.
  7. 7
    Modellere arkitektur.

Iterasjon

  1. 1
    Anslå hvor mye arbeid som kreves for hvert krav.
  2. 2
    Lage en modell for gjentakelse. Modellen skal fullføre nok til å gi gode anslag og inneholde en plan for det arbeidet som kreves for gjennomkøyring.
  3. 3
    Komplett test drevet design (TDD).

Test drevet design (TDD)

  1. 1
    Legg til en test (legger nok kode for å mislykkes).
  2. 2
    Kjør testen. Hvis testen går tilbake til trinn 1. Hvis testen mislykkes videre til trinn 3..
  3. 3
    Gjør en liten endring i koden.
  4. 4
    Kjøre testene. Hvis testen går tilbake til trinn tre. Hvis testen, men det er fortsatt utvikling tester for å fullføre tilbake til trinn 1. Det testen godkjennes og utvikling stopper Fortsett til den siste etappen.

Sluttfasen

  1. 1
    Envision den opprinnelige arkitekturen.
  2. 2
    Kommunisere arkitektur med interessenter. Hvis tilbakemeldinger fra interessenter krever endringer gå til trinn 3.. Hvis ingen endringer er nødvendig videre til trinn 4..
  3. 3
    Oppdater arkitektur arbeidsprodukter og deres modeller. Når alt er oppdatert gå tilbake til trinn to.
  4. 4
    Arbeid med utviklere for å fullføre prosjektet.